Supermarkten doen energiedrank in de ban voor jongeren
03-07-2018
• leestijd 1 minuten
Supermarktketens Aldi en Lidl stoppen met de verkoop van energiedrank aan jongeren onder de veertien jaar. Aldi en Lidl zijn daarmee de allereerste supermarkten in Nederland die hier een keiharde leeftijdsgrens aan stelt. Dit doen de ketens omdat jongeren energiedrank steeds meer drinken. En dat terwijl het zeer ongezond is.
Marjon Bachra van de organisatie Jongeren Op Gezond Gewicht is in ieder geval blij met de maatregel. Ze stelt tegenover persbureau ANP dat energiedrank een grote aantrekkingskracht heeft op jongeren en dat het drinken ervan beslist geen gezonde keuze is. Voedselwaakhond Foodwatch doet er nog een schepje bovenop en
roept
andere supermarkten het 'goede voorbeeld' van Aldi te volgen.
Presentator Sahil Amar
Aïssa nam voor Spuiten en Slikken de proef op de som. Letterlijk. Hij dronk voor een experiment tien energiedrankjes per dag!
Benieuwd naar hoe het afliep? Check het hierboven!