BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Webwinkel levert verkeerde artikel

Bijdrage door gebruiker
22-08-2016
5 reacties
Bij een webwinkel (fokkido.com) op zondagavond 14 augustus 2016 hoog model houtskoolbarbecue besteld en betaald. Aanbieding van 29%: van 139,99 voor 99,99. Webwinkel stuurde bevestiging en track en trace gegevens. Wordt op dinsdag 16 augustus geleverd bij buren. Helaas pas op zaterdag 20 augustus in gelegenheid om pakket in ontvangst te nemen. Blijkt dan een goedkoper laag model gasbarbecue te zijn. Op pakbon staat echter duidelijk houtskoolbarbecue en een heel andere EANCode dan op de verpakking. Klantenservice in weekend niet bereikbaar, dus vandaag maandag 22 augustus telefonisch contact gehad. Ze begrijpen de fout niet, maar sturen een retoursticker en het geld retour, want de houtskoolbarbecue is niet meer leverbaar. Ook op de site staat "niet op voorraad". De lage gasbarbecue komt echter helemaal op de site niet voor. Nu hebben we op een andere site (bol.com) deze zelfde hoge houtskoolbarbecue gevonden. Echter voor de verkoopprijs van 162,99. Wat zijn onze rechten en plichten? Moeten wij akkoord gaan omdat de webwinkel een fout heeft gemaakt? Hebben wij recht op levering? Of wellicht op compensatie zodat we de barbecue zonder verlies voor ons bij de concurrent kunnen kopen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.