Ik heb onlangs via een webshop een Mac mini besteld.
Bij het aansluiten en opstarten heb ik de installatie doorlopen, ben ingelogd met mijn apple id en heb de Mac mini toen kort uitgeprobeerd maar toch besloten om hem niet te houden.
Ik ben weer uitgelogd bij mijn apple id en heb de Mac mini gereset naar fabrieksinstellingen.
Ik heb hem netjes, geheel onbeschadigd in de originele verpakking ingepakt en retour getuurd naar de webshop.
Het probleem is nu dat de webshop zegt dat de "garantie" bij apple is geactiveerd en ze me daarom nog maar 70% van het aankoopbedrag kunnen terugbetalen omdat ze hem niet meer als nieuw kunnen verkopen. Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens. Ik neem aan dat de "garantie" bij Apple is geactiveerd omdat ik ingelogd ben geweest met mijn Apple id.
Volgens mij heb ik volgens het herroepingsrecht het recht om een product uit te pakken en uit te proberen. Om dit te doen moet ik nou eenmaal een account aanmaken op de Mac mini en om gebruik te kunnen maken van de apple diensten moet ik inloggen met mijn Apple id.
Ik heb al een klacht ingediend bij de webshop maar ze blijven bij hun standpunt en willen me maar 70% terugbetalen. De volgende stap is naar de geschillen commissie gaan maar voordat ik dit ga doen wil ik hier vragen of er mensen zijn die weten hoe dit in elkaar zit.
Heb ik gelijk? of heeft de webshop gelijk is dat ze een waardevermindering van 30% mogen toepassen?
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.