BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag een online webshop een retour weigeren omdat de doos extra is dichtgeplakt?

  •  
26-03-2025

Wij hebben bij Cookinglife een serviesset besteld. Helaas is deze niet naar wens en hebben wij deze retour gestuurd. Zij weigeren nu echter de retour te accepteren omdat wij de doos waarin het servies was ingepakt, extra hebben dichtgeplakt met ducttape. We hebben dit juist gedaan om te voorkomen dat de doos opengaat tijdens vervoer van het retourpakket. De ducttape was gemakkelijk te verwijderen. Zij geven echter aan dat er waardevermindering is omdat de doos niet meer in de oorspronkelijke staat is. Nu mag een webshop een retour niet weigeren om een beschadigde verpakking, dat hebben we al gevonden. Zij verwijzen echter naar hun retourbeleid waarin ze dit hebben vermeld. We overwegen naar de geschillencommissie te stappen. Weet iemand of dit zinvol is? (Gezien de kosten van een verzoek). Of heeft iemand andere tips (die qua kosten in verhouding staan met de kosten van een serviesset).

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.