BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe laarzen door schoenmaker verpest, wat nu?

Bijdrage door gebruiker
19-09-2007
3 reacties

Ik heb een paar nieuwe lederen laarzen t.w.v. 149,95 euro naar een schoenmaker gebracht met de vraag of deze achteraan boven de kuit iets ingenomen kunnen worden, ik heb ze verteld dat mijn benen iets tekort zijn waardoor de laars boven de kuit wat 'gaapt' en dat ze verder perfect zitten. Volgens de schoenmaker washet innemengeen probleem, hij heeft op de plek waar ik de laars ingenomen wilde hebben gemeten dus dacht ikvertrouwde erop dathet goed zou komen. Toen ik de laarzen ophaalde en paste, kon ik ze niet meer dichtritsen, hij heeft beide laarzen langs de hele rits van knie tot schoenzool ingenomen, voorzien van lelijk stiksel en plooien langs de rits van de rechterlaars. Hij heeft bovendien leder weggesneden naast de rits aan de voorkant van de laarswaardoor de ritsen niet meer aan de binnenkant van het been zitten maar halverwege mijn scheenbeen. Hij kwam met de oplossing; hij zou ze oprekken. Toen ik na een aantal dagen de laarzen weer paste, kon ik er met goed fatsoen nog niet met de voet in, hij heeft met trekken en proppen mijn voet erin geduwd en de rits naar boven gekregen, bij de rechterlaars zat er nu extra ruimte bij de kuit, de linkerlaars kon bij de kuit nog niet dicht en mijn voeten worden afgeklemd als de laars (met veel geduw en getrek) dichtgeritst wordt. Toen ik liet weten dat ik hiermee niet akkoord ga omdat hij niet heeft gedaan wat ik heb gevraagd (ik heb niet verzocht de hele laars van boven naar beneden langs de rits in te nemen, maar alleen achteraan boven de kuit) en bovendien de hele pasvorm en het aangezicht (de rits zit op het scheenbeen i.p.v. aan de binnenkant van het been) van de laars heeft verpest wist hij te melden dat hij ze nog een keer wilde oprekken voor mij, dat hij zijn werk goed heeft gedaan en dat hij niet meer met mij in discussie wilde want daar had hij geen tijd voor, ik werd gesommeerd de volgende dag terug te komen om de laarzen te halen tegen betaling van 34,95 euro voor het werk dat hij eraan heeft verricht. Er viel met de man niet meer te praten. De schoenwinkel die mij deze schoenmaker heeft aangeraden voelt zich ook niet aansprakelijk omdat de schoenmaker onafhankelijk van deze winkel opereert. Nu zit ik dus met nieuwe verprutste laarzen. Waar kan ik terecht met mijn klacht? Ik wil dat de schoenmaker mijn nieuwe laarzen vergoedt. In zijn winkel hangt een bordje met SKNS erop, dit heb ik opgezocht op Internet maar deze stichting doet niks in geschillen. Het betreft schoenmakerij 'De halve zool', aan de Korte Poten in Den Haag.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.