Recent een nieuwe keuken laten plaatsen. Omdat ik met inductie ga kopen, moest ik mijn gehele pannenset vervangen. Via google kwam ik o.a. uit bij de webwinkel van Sola. Daar zag ik enkele mooi pannensets. Ik besloot toen naar de de Fabriekswinkel van Sola te gaan in Eindhoven. Wilde de pannen toch eerst met eigen ogen zien. In de webwinkel van Sola heb ik het recht om mijn aankopen binnen 14 dagen te retourneren en krijg dan mijn geld retour.
Ik kocht een complete nieuwe pannenset en ook nog een braadpan van € 59,95. Toen ik mijn aankopen via pinbetaling afgerekend had, zag ik op de kassabon staan: "ruilen mag; wij geven geen geld terug". Toen ik daar een opmerking over maakte, kreeg ik van de winkelbediende als reactie: dit is altijd zo, daar kan ik ook niets aan veranderen. Ik heb daar verder geen reactie opgegeven en heb mijn aankopen meegenomen. Enkele dagen later kreeg ik voor mijn verjaardag exact dezelfde braadpan cadeau. Ik ben toen naar de Sola Fabriekswinkel terug gegaan en gevraagd of ik mijn geld retour kon ontvangen, maar heelaas ik kreeg wel een tegoed bon voor € 59,95. Vorige week ben ik wederom naar de Solawinkel gegaan om te kijken of ik voor deze tegoedbon nog zinvolle zaken kon kopen. Maar omdat ik reeds mijn gehele pannenset had vernieuwd, kwam ik niet verder dan aankopen ter waarde van € 24,85. Resteert nog een tegoedbon van € 35,10. Sola blijft weigeren mij dit bedrag te retourneren.
In de winkel staat nergens aangegeven dat "geld terug" geen optie is, ook de winkelbediende heeft daar niets over gezegd en aangezien het bij de webwinkel wel mogelijk is ging ik er vanuit dat het bij Solawinkel ook gebruikelijk was.
Mijn vraag: Mag Sola dat weigeren? Ik zag pas nadat ik betaald had dat geld terug geen optie was.
Ik ben benieuwd naar uw reactie.
Bij voorbaat dank.