Op 16 februari 2013 heb ik mij aangemeld voor een zaterdag-plus abonnement van de Volkskrant. Daar bleek een geweldig cadeau bij te zitten: een Samsung Galaxy Tab 2.0 7 inch. Volgens het filmpje op de website en de specificaties daaronder kun je met de tablet telefoneren en heeft de tablet 3G. Ik was helemaal blij. Ik heb de specificaties ingelezen in een Word-document, gewoon printen was niet mogelijk. Zo kon ik mij verheugen op het komende cadeau. Het lijkt er nu op dat de Volkskrant mij heeft blij gemaakt met een dooie mus.
26 februari ontdekte ik bij toeval dat de Volkskrant de 3G- en telefoon-specificaties heeft weggehaald van de website, maar het filmpje met een telefonerende jongen staat er nog wel op, en dat je telefoongesprekken kunt voeren als met je mobiel staat er ook nog op. Toch kreeg ik argwaan en heb een dag later een e-mail gestuurd aan de klantenservice van de Volkskrant. Antwoord: u krijgt inderdaad een tablet, maar zonder 3G en u kunt er niet mee bellen.
Dit voelt voor mij als misleiding. Mag dat zo maar? Kan ik hier iets aan doen? Je mag een gegeven paard niet in de mond kijken, maar ze komen hun belofte niet na.