Situatie is als volgt.Een luchtvaartmaatschappij heeft meerdere vluchten op een traject per dag.Je kiest een voor jou gunstige tijd, waarbij het ticket wat duurder is.De maatschappijhaalt vervolgensdie vlucht uit het schemaen boekt je om naar een ander tijdstip.
Vraag 1:Mag dat zomaar? (ik denk van wel overigens)
Vraag 2: Kun je het prijsverschil terugvragen? Want je hebt een hogere prijs betaald voor een gunstige vertrektijd, en vervolgens moet je alsnog op de ongunstige vertrektijd weg. (Had je net zo goed zelf gelijk die ongunstige vertrektijd kunnen kiezen, dan was je goedkoper uitgeweest).
Vraag 3: Kan de verkoper van het ticket (zo'n bedrijf dat via website tickets verkoopt) zeggen dat je bij de vliegmaatschappij moet klagen? (Als ik een tv vanPhilips koop, en hij gaat stuk, kan ik toch gewoon terug naar de winkel, en hoef ik toch niet direct bij Philips te klagen?)
Elly