BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Weigering Energiewacht onderhoud leaseketel

Bijdrage door gebruiker
30-04-2019
8 reacties
In mei 2016 heb ik mijn woning gekocht waarbij ik het leasecontract met Energiewacht heb overgenomen. De betreffende ketel is in 2007 in opdracht van Energiewacht opgehangen in de garage, en hangt op ong. 2 meter hoogte.
In 2017 kwam er een onderhoudsmonteur voor het 1,5-jaarlijkse onderhoudzoals in het contract overeengekomen is. De man heeft onderhoud gedaan met de opmerking dat de ketel op een onveilige werkplek zou hangen.
Afgelopen februari kwam er weer een monteur, voor het laatste onderhoud van het contract (in november loopt het contract af). De monteur weigerde om onderhoud te plegen omdat IK niets aan de situatie veranderd heb. Ik heb contact opgenomen met Energiewacht. Energiewacht stelt dat door veranderde wet- en regelgeving ik als klant ervoor moet zorgen dat de monteur zijn werk veilig kan doen. Ik moet óf regelen dat de ketel lager wordt opehangen (terwijl de ketel nog eigendom is van Energiewacht en Energiewacht de ketel op die plek heeft op laten hangen) óf ik moet zorgen voor een andere 'arbo-proef' oplossing zodat de monteur zijn werk kan doen (b.v. het plaatsen van een steiger).
Ik vind het vreemd dat ik daarvoor als klant moet zorgen.
Mijn vraag is: klopt het dat ik als klant deze maatregelen moet treffen of moet Energiewacht (die nog steeds eigenaar is van de ketel) daarvoor zorgen en zijn verplichting voor onderhoud moet nakomen?
Wie met verstand van zaken kan mij verder helpen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.