BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone thuis

Bijdrage door gebruiker
05-03-2016
7 reacties

Beste medewerker van Kassa,

Mijn zoon heeft een probleem met Vodafone Thuis,

Ik heb het e.e.a. hieronder gekopieerd wat de aanleiding is en het vervolg hiervan. Vandaag ben ik, Stephan Nikken 52 jaar vader van Jan, te woord gestaan door een zaterdaghulp bij de klantenservice van vodafoon, ik den 20 jaar oud. Ongeloofelijk wat er dan gebeurd.

Hebben jullie nog adviesen hoe hier verder mee om te gaan?

Met vriendelijke groet,

Stephan Nikken
jwnikken@kpnmail.nl



Geachte heer/mevrouw,

Hedenmiddag ben ik gebeld door 1 van uw medewerkers betreffende mijn zoon Jan Nikken.

Graag verzoek ik u de opname, die gemaakt is van dit gesprek (die jullie altijd maken), te beluisteren. Ik vind dat ik onheus ben bejegend door uw medewerker van de klantenservice. In tegenstelling tot het gesprek van eerder deze week, die u waarschijnlijk ook terug kan luisteren, wist de jongeman van het gesprek van hedenmorgen 5-3-16, mij te vertellen dat de klacht niet afgedaan word en dat mijn zoon de € 390,00 moet betalen. Toen ik hem het onderstaande verhaal vertelde wist hij mij er alleen maar op te wijzen dat er voor getekend was en dat er betaald moet worden. Sterker nog toen ik hem vertelde dat mijn zoon zich heeft laten overhalen door de 2 deurverkoopsters om een handtekening te zetten, zei uw collega vanmorgen dat dit zijn eigen verantwoording is, dat hij jonger dan mijn zoon en dat hij zijn verantwoording moet nemen. Letterlijk zei hij dat hij zelf zoiets niet zou tekenen. Toen ik hem vertelde dat niet iedereen zo ontwikkeld is als hij, zei hij daar kan ik niets aan doen.

Kortom de ene (vrouwelijke) collega van u verteld mij deze week dat deze actie van vodafone niet goed was en dat ik de gegevens van mijn zoon nog een keertje moet doorsturen zodat zij het dossier kon sluiten, vervolgens krijg ik vanmorgen een andere collega die mij verteld dat ik gewoon moet betalen en dat jullie in je recht staan.

Ik blijf er bij dat er binnen 1 week na 22 maart een afmelding is geweest op het nummer wat mijn zoon had ontvangen van de twee deurverkoopsters en dus binnen de gestelde tijd er van af wilden zien. Het feit dat uw bedrijf deze gegevens nu kwijt is moet mijn zoon dan toch maar betalen. Het feit dat uw collega ( die van vandaag), zo minachtend over het intellect van mijn zoon oordeelt, vind ik buitenproportioneel en een kwalijke zaak. Toen ik hem vroeg jullie dan omgaan met bejaarden die een handtekening zetten en geen computer hebben zei hij een handtekening is altijd bindend.

Vanaf heden wil ik graag alleen contact via dit mailadres en wens ik alle correspondentie die via de mail naar mijn zoon gestuurd is als kopie te ontvangen. Ook wil ik alle opgenomen gesprekken tussen vodafone en mijn zoon en vodafone en ondergetekende ontvangen zodat ik deze zelf ook kan beoordelen.

Graag wil ik dat deze zaak door een volwassene word behandeld en niet door een zaterdaghulp met een bijbaantje.

Ik vraag u nogmaals deze zaak netjes af te ronden.

Met vriendelijke groet,

Stephan Nikken.

Van: Jolanda Nikken [mailto:jwnikken@kpnmail.nl]
Verzonden: dinsdag 1 maart 2016 16:36
Aan: 'klantenservice@vodafonethuis.nl'
Onderwerp: FW: Annuleringskosten Jan Nikken
Urgentie: Hoog

Geachte heer/mevr.,

Naar aanleiding van ons gesprek van hedenmiddag zou ik de gegevens van mijn zoon nog even doorgeven.

Jan Nikken

Bezembinder 150

2401HP Alphen aan den Rijn.

Graag de contacten via mij laten lopen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Stephan Nikken

0612928828

Ps. U kunt mij altijd bellen.

Van: Jolanda Nikken [mailto:jwnikken@kpnmail.nl]
Verzonden: donderdag 25 februari 2016 18:28
Aan: 'klantenservice@vodafonethuis.nl'
Onderwerp: Annuleringskosten
Urgentie: Hoog

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Jan Nikken en ik ben woonachtig aan de Bezembinder 150 te Alphen aan den Rijn.

Ik woon hier nu 1 jaar en heb een contract bij Buget Energie.

Maart 2015 zijn er twee verkoopsters aan de deur geweest voor een abonnement verkoop. Ze hebben mij het e.e.a. uitgelegd over Vodafone Thuis. Ik heb toen gezegd dat ik er over na wilde denken. De dames lieten mij een formulier tekenen en vertelde dat ik nog nergens aan vast zat omdat ik nog maar zo kort bij de Buget Energie zit. Op aanraden van mijn ouders heb ik de zelfde vrouw, waarvan ik haar nummer had gekregen, binnen 1 week opgebeld omdat ik toch geen interesse had in uw product. De verbazing was dus groot toen er een jaar later een telefoontje kwam dat ik een abonnement had van Vodafone en dat ik maar moest gaan betalen. Ik heb netjes binnen een week na het bezoek van de verkopers weer afgebeld. Nu word ik door jullie gestalkt en word er zomaar € 390,00 afgeschreven via een incasso bureau. Mijn vader heeft jullie algemene voorwaarden nagekeken daar staat niets in over annuleringskosten etc. sterker nog binnen de gestelde tijd is er vorig jaar melding gemaakt dat het abonnement niet door zou gaan.

Het afgeschreven bedrag heb ik weer teruggeboekt. Ik neem aan dat deze actie van jullie een foutje is en dat ik er niets meer van hoor. Ik heb niets van jullie ook geen mail ontvangen of iets schriftelijk met betrekking tot een abonnement.

Indien jullie met deze actie door gaan schakel ik mijn rechtsbijstand in en neem ik contact op met het jullie welbekende programma Kassa.

Met vriendelijke groet,

Jan Nikken

Vader Stephan Nikken.

Als vader van Jan vindt ik het schandalig dat je een jonge man die net op zich zelf woont zo in de boot durft te nemen. Hij heeft binnen de wettelijke tijd het afgezegd precies zoals de verkoopster het hem verteld had. Indien jullie hiermee verder gaan zal ik alles in het werk stellen om deze misselijk makende vorm van “aan de deur verkoop” van jullie in een kwaad daglicht te stellen.

Met vriendelijke groet,

Stephan Nikken

0612928828

Ps. U kunt mij altijd bellen overdag.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.