BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met bank van Het Kabinet

Bijdrage door gebruiker
04-09-2007
2 reacties

Wij hebben in februari 2007 de bank Rio gekocht bij Het Kabinet te Bunnik. Een 2,5 zits bank van 1300 euro.Speciaal met een stof die omschreven werd als kleurecht en geschiktvoor zeer intensief woon- en werkgebruik. Tevens hebben we de stof nogbehandeld met een spray van 100 euro die door Het Kabinet werd aangeraden om de stof te beschermen.De stof op de zitting van de bank ging na een maand al lubberen.Waarschijnlijk doordat de zitting 1 groot kussen betreft waar de stofoverheen is gespannen. Volgens een meubelstoffeerder die wij hebben geraadpleegd is dit een ondeugdzaam ontwerp. Er ontstonden naast bobbels ook lichte en versleten ruwe plekken. Het Kabinet gaf aan dat zij de stof te ruim hadden genomen en geen goede stiksels hebben aangebracht.Het Kabinet heeft de bank toen opgehaald en naar de leverancier gebracht. De stof is toen strak getrokken, maar de lichte plekken zijn niet herstelt. In tegendeel, er kwamen donkere vlekken bij en de zitting is scheefgetrokken.De stof is ook al weer gaan lubberen.Nu is de bank voor de tweede keer opgehaald. Wij hebben aangegeven geen vertrouwen meer in de stof en het ontwerp van de bank te hebben.Toch willen zij dezelfde bank weer aan ons teruggeven. De stof is door de leverancier (waar wij niet de naam van mogen weten) geborsteld en zou er nu net als vorige keer gezegd werd als nieuw uitzien. Aan de scheve zitting hebben ze vooralsnog niets gedaan.Wie heeft een goed advies ?Zouden we nu dit al een half jaar duurt nog contact op kunnen nemen met de Geschillencommissie ?

&ltsCRIPT>
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.