BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Levering keuken

Bijdrage door gebruiker
28-05-2012
6 reacties
In oktober 2010 heb ik een nieuwe keuken besteld. Hierbij heb ik alle apparaten uit dezelfde fabriekslijn besteld.

Bij plaatsing in december bleek dat de oven nog niet leverbaar was, deze zou in februari geleverd worden.

Na divers contact, bleek in mei 2011 dat het apparaat nog niet geleverd kon worden. Na veel moeite heb ik een leenapparaat ontvangen.

Nu, in mei 2012 heb ik de goede oven ontvangen. De keukenleverancier vindt dat we hem dankbaar moeten zijn dat hij heeft gezorgd dat onze keuken nu compleet is.

Ik heb verzocht om een rentevergoeding voor de ruim 1,5 jaar dat ik onze oven (€ 2.000) heb vooruitbetaald.

Daarbij weeg ik mee dat ik welliswaar gedurende de wachtperiode van 1,5 jaar, gedurende 1 jaar een leenapparaat hebben ontvangen, maar hierbij weeg ik ook mee dat de geleverde oven niet de oven is die wij hebben besteld. De fabrikant heeft de oven die ik besteld heb nooit geproduceerd, waardoor wij de nieuwere versie van de oven hebben ontvangen, hiervan is het display veranderd.
Het nadeel hiervan is dat ik een combimagnetron, stoomoven en afzuigkap heb die een ander display hebben. De apparaten hangen naast elkaar waardoor dit opvalt.
Gezien ik een open keuken heb, is dit zichtbaar vanuit de woonkamer.

Is het reeel dat ik hiervoor een vergoeding eis? Of is dit iets wat onder gebruikelijke problemen met keukens valt en gezien het (op het display na) opgelost is, ik tevreden moet zijn?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.