Sinds begin dit jaar verdwijnen pakketten zonder barcode die via TNT post naar mij worden gestuurd (3 pakketten a E 250,00). Alle pakketten met barcode worden niet bezorgd (geen bezorger aan de deur, geen bericht in brievenbus) maar achtergelaten bij een servicepunt (via de klantenservice van TNT post moet ik zelf achterhalen waar pakket gebleven is). Volgens de tracking site is geprobeerd om pakketten 2x te bezorgen, op pakketten staan ook parafen van bezorger. De bezorger lijkt hier dus direct bij betrokken te zijn. Dit is inmiddels ook al bij 3 pakketten gebeurd.
In het geval van pakketten zonder barcode zegt TNT post gewoon keihard: Als u geen bacode heeft doen wij niets voor u. Bij de overige pakketten: We zullen de rayon manager hier op aanspreken/Wij zullen de bezorger en leidingevende hier op aanspreken. Helaas heeft al dit aanspreken tot geen enkel resultaat geleid.
Inmiddels durf ik niets meer via TNT post te laten thuisbezorgen. Aangezien ik gewend ben veel via internet te bestellen ben ik hierdoor vreselijk onthand. Wat kan ik nu nog doen?
Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is een pakket naar mij zelf sturen en zodra dat ook weer mis gaat als afzender een klacht indienen bij de Geschillen Commissie Post. Heeft dat zin? Of zijn er mensen met een betere oplossing?