BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rabobank wil geld voor contante stortingen, ben ik de enige die daar erg op tegen is?

Bijdrage door gebruiker
05-07-2010
13 reacties
Graag wil ik jullie aandacht vragen voor het volgende. Misschien ben ik de eerste maar misschien ook niet maar ik wil jullie even mee laten lezen met een email die ik heb verstuurd naar de Rabobank.

"Goedendag,

Tot mijn grote ongenoegen ben ik tot de conclusie gekomen dat op 01-07-2010 E ...... afgeschreven is.
Na telefonisch contact met Rabobank wist de telefoniste mij te vertellen dat dit kosten zijn die sinds 1 januari 2010 door jullie zijn doorgevoerd ivm contante stortingen.
Ik zou begin dit jaar een brief hierover hebben ontvangen die ik overigens niet heb gekregen.

Ik maak hier zeer zeer bezwaar tegen!

Sinds dit jaar mogen wij 6 keer per jaar gratis storten en daarna moeten wij geld (6.30 per keer!) gaan geven aan jullie, omdat wij ons geld naar jullie bank brengen? Dat lijkt mij toch juist uw doel? Of heeft u te veel klanten en zou u er graag van een groot deel af willen? Ik snap dit niet?

Mijn man krijgt wekelijks zijn salaris contant die hij keurig stort iedere week zodat wij iedere maand uit kunnen komen financieel. Daar betaald hij netjes zijn belasting over en dergelijke. En wat doen jullie? Wij worden gestraft omdat wij ons geld naar onze bank willen brengen? Per kwartaal betekend dat voor ons dat wij jullie 100,00 euro moeten geven?

Het is toch van de zotte. Het zal me wat worden als wij naar de supermarkt willen om boodschappen te halen en voordat wij naar binnen willen om ons geld daar uit te geven, we eerst 6,30 moeten betalen om uberhaupt binnen te mogen komen???

Dit is een klantvriendelijkheid op zijn kop! En dat in deze tijden waar mensen JUIST ieder dubbeltje om moeten draaien. Juist nu, nu het JUIST belangrijk is toch dat mensen hun geld naar de banken toe brengen ipv eraf gaan halen? Mijn zit sinds vorig jaar in de ww wegens de crisis en hebben dus iedere cent hard nodig om rekeningen te betalen en ons hoofd boven water te kunnen houden financieel.

Beschamend vind ik het en ben er ook erg boos over.
Graag zie ik op zeer korte termijn een reactie en ons geld weer terug gestort op onze rekening.

Mocht hier geen passende oplossing voor komen gaan wij met onze bankzaken en spaarrekening naar een andere bank over die WEL blij is dat zijn klanten geld stort. Tot die tijd denk ik dat wij toch maar over gaan op "de oude sok" onder ons matras en niet naar een bank.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw en Meneer ...
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.