Ik heb bij een webshop een aantal pc-onderdelen besteld. In totaal 4. Ik heb er voor gekozen om de bestellig vooruit te betalen om zo deverzendkosten tot het minimum te beperken.
1 product had ik echt nodig en de andere 3 waren meer voor d,r bij (ze waren niet echt nodig maar altijd handig om te hebben). In totaal was de bestelling 40 euro waarvan 7,5 euro verzendkosten, best veel dus in verhouding.
Nou is ene product dat ik echt nodig had slecht leverbaar. De webshop heeft mijde volgende opties gegeven:
1 Een deel verzending, (in totaal 2verzendingen,de tweede zending wordt verzonden zodra het slecht leverbare product weer op voorraad is). Allemaal leuk en aardig maar dat betekend wel 2x verzendkosten betalen
2 Het slecht leverbare product annuleren en geld terugstorten. en overige 3 opsturen
Met beide "oplossingen" ben ik niet blij. IK wil gewoon de bestelling kunnen annuleren. Ik heb de webshop dit laten weten weten, zei hebben vervolgens mij laten weten dat dit niet kan?
Nou zou ik graag advies willen over wat te doen? Want volgens mij sta ik toch wel in mijn recht om de bestelling te kunnen annuleren. Mijn vragen aan jullie:
1 Sta ik in mijn recht om de bestelling te kunnen annuleren.
2 hoe adviseren jullie mij dit op te lossen? Want aangezien zij mijn geld al hebben ontvangen, hebben zij een stuk meer 'macht' in dit probleem.