BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Moet ik de fout van verwarmingsbedrijf betalen?

Bijdrage door gebruiker
10-11-2019
89 keer bekeken
16 reacties

Hoi Kassa,

Op 16 september had ik bij Feiken Verwarming een afspraak om de CV ketel te controleren. Bij deze onderhoudsbeurt bleek alles in orde, echter zijn er volgens de monteur voor de zekerheid bepaalde dichtingsringen vervangen. Zaterdagavond 12 oktoberontdekten we dat het laminaat direct aan de kast waar de CV ketel in hangt opgezet door waterschade. We ontdekten dat de cv ketel aan het druppen was en dat dit onder de wasmachine (in de kast direct onder de cv ketel) en in de aangrenzende vloer in de gang gelopen is.Op zondag 13 oktober heeft een monteur het lek kunnen dichten, volgens de monteur bleken er bepaalde plastic onderdelen kapot te zijn.

Ik heb Feiken Verwarming geprobeerd aansprakelijk te stellen, maar dit werd een welles-nietes spelletje. Ik wilde het hierbij laten rusten, ook al zit ik met honderden euros schade (het laminaat in de gehele woning moet vervangen worden) en ik maar 34 euro terug krijg van de verzekering.

Nu kreeg ik echter een factuur van 200 euro toegestuurd - voorrijkosten in het weekend en vervanging van de kapotte onderdelen. Ik kan niet geloven hoe onmenselijk dit is en wil dit uiteraard niet bovenop de schade waar ik door hun fout mee zit betalen. Kan ik iets doen in deze situatie of moet ik de factuur betalen?


Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,


Lisa

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.