Hallo allemaal,
Mijn moeder, een vrouw van 72 jaar, heeft over vorig jaar een afrekening van nuon gekregen van € 2142,--. Dit is een belachelijk hoog bedrag, namelijk ongeveer 8x zoveel dan normaal. Mijn moeder woont alleen en heeft overal energiezuinige lampen inzitten. De apparatuur moet als het even kan voorzien zijn van aaa keurmerk. Verder is zij in de zomermaanden bijna nooit thuis. In die tijd werken alleen de koelkast en de vriezer.
Direct nadat zij de rekening kreeg, heeft ze contact opgenomen met nuon. Ze moest opnieuw de meterstanden opnemen en de meter na laten kijken. De meter is goed. Op dit moment zijn de meterstanden normaal. Ze heeft ook contact gehad met de woningbouwvereniging, zij zeggen verder ook niets te kunnen doen. Niemand kan haar vertellen wat ze nog moet doen om te bewijzen dat zij in haar eentje nooit zoveel stroom verbruikt kan hebben. Ze heeft haar rechtsbijstandsverzekering geraadpleegd. Daar werd niets gedaan, totdat ze zei: "Ik denk dat ik dan toch kassa maar gaan bellen." Ineens waren ze bereid wat dingen te gaan uitzoeken bij die verzekering, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Mijn moeder is iemand die haar rekeningen altijd op tijd betaald en een hekel heeft om bij iemand in het krijt te staan. Zo heeft ze een laatste herinnering gekregen van nuon om het geld te betalen anders gaan ze haar afsluiten. Dit wil ze natuurlijk voorkomen en ze heeft inmiddels een betalingsregeling getroffen met nuon.
Wij zijn van mening dat ze het geld onterecht betaald want ze kán nooit zoveel stroom verbruikt hebben in een jaar. Wij hebben zelf een gezin dat uit 4 personen bestaat. Wij hebben 4 tv's en 4 computers in huis staan en zelfs dan verbruiken wij de helft van waar zij nu voor aangeslagen wordt. Absurd!!!
Wat kunnen we nog doen om te bewijzen dat zij de energie niet verbruikt kan hebben?