Ik ben al enige tijd in een briefwisseling verwikkeld met het incassobureau dat de zaken voor de failliete telecom-provider TOMMY Telecom afhandelt.
Ergens medio juni werd mij verzocht een bedrag van rond 82 euro te betalen. Pas weken later, lang na het verstrijken van de betalingstermijn, kon ik eindelijk contact krijgen met een helpdesk die kon aantonen dat ik dat bedrag daadwerkelijk moest betalen (bij verscheidene familieleden was het een goede poging van TOMMY om nog wat geld te krijgen waar ze totaal geen recht op hadden).
Ik heb het uitstaande bedrag op 12 augustus laat op de avond via internetbankieren overgeboekt. Op 13 augustus 's ochtends viel een aanzienlijk hogere rekening in de bus, met bijna 64 euro aan boetes en incassokosten.
Ik heb zowel TOMMY Telecom als het incassobureau laten weten dat de oorspronkelijke rekening betaald was. Echter, zij zeggen beiden: betalingstermijn verstreken, dus boete. Ik kan toch geen boete betalen als ik nog geen bericht ontvangen heb over de hoogte van deze boete?
Ik ben benieuwd of er iemand onder de lezers is die mij kan zeggen of incasso- en boetekosten inderdaad geïnd mogen worden nadat, weliswaar te laat, de oorspronkelijke kosten al betaald zijn. De brief van het incassobureau (met daarin informatie over een boete) werd op 10 of 11 augustus verstuurd. Vanaf wanneer mogen ze dan die kosten navorderen? Had ik nu ook een boete ontvangen als ik, ik noem maar iets, half juli had betaald?
Bedankt voor eventuele reacties!
Steven