Beste Kassa,
Wij hebben in maart een appartement gehuurd dat we hebben gevonden als advertentie op de site van een huurbemiddelingsbureau. We moesten voordat we een contract konden afsluiten ruim 1.200 euro betalen aan het bemiddelingsbureau. Er is minimale service verleend en het enige wat ze uitgevoerd hebben is het appartement door ons laten bezichtigen en een contract gemaakt/geprint en laten ondertekenen door de verhuurder.
Het heeft ruim anderhalve maand geduurd voordat het huurcontract door de verhuurder werd ondertekend en werd afgeleverd bij ons. Hoewel we meerdere malen hebben ge-mailt en gebeld, we zijn zelfs langsgeweest om het contract nu eindelijk eens te ontvangen, hebben ze niet naar behoren actie ondernomen. Nu we het document eindelijk weer kunnen inzien word duidelijk dat er nog grove fouten in staan. Zo is de vermelde postcode verkeerd aangegeven en bevat het document meerdere zins - en spelfouten ( die van belang zijn voor de betekenis ). Het contract is zelfs via de post naar het verkeerde adres gestuurd en had dus net zo goed nooit afgeleverd kunnen worden.
Ook werd ons beloofd dat wij de enige huissleutel in handen hadden, na wat gespeur naar de vorige huurder bleek die echter nog eens 2 huissleutels te bezitten plus de enige sleutel van de postbus. Er liep dus ruim een maand een voor ons onbekend iemand rond met onze huissleutel. De huurbemiddelaar heeft hierbij nooit geholpen alhoewel hun hulp wel gevraagd was.
Hierbij onze vragen:
Is het huurcontract nu geldig met bovengenoemde fouten erin of is het nodig deze opnieuw op te laten stellen/tekenen?
Staan we in ons recht als we de gebreken van het bemiddelingsbureau besluiten aan te vechten? We vinden 1.200 euro namelijk erg veel voor de service die is verleend. Het lijkt nu alsof wij huurbemiddelaar aan het spelen waren, terwijl we hun hebben betaald. En hoe zouden we dit het beste kunnen doen? Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Jeroen en Sabine