We hebben betaald voor een koelkast en een leveringservice op de derde verdieping, zonder lift. Het door het koelkastbedrijf ingehuurde transportbedrijf wilde de koelkast niet omhoog tillen. In de stress hebben we levering op begane grond geaccepteerd en maar zelf met wat buren deze omhoog getild. Heeft een paar keer getikt met de bovenkant tegen het plafond maar niks raars, is niet gevallen, en is altijd rechtop of schuin gebleven. Koelkast is 185x75x65 en de trappen in het portiek zijn allemaal recht, zonder bochten.
Blijkt dat de koelkast z'n belangrijkste functie niet koelt. Als ie werkte waren wij in de chaos allang blij geweest met enkel teruggave van de leverkosten, maar helaas.
Nu claimt het koelkastbedrijf dat omdat hun transportbedrijf de trap te gevaarlijk vond ze alleen de defecte koelkast kunnen vervangen als de huidige door onszelf terug naar de begane grond wordt gebracht en dat we ook zelf weer de vervanging omhoog tillen. Ons lijkt dat dit "ernstige overlast" als in consumentenrecht, we hebben betaald voor een bezorgservice en hun leveringsvoorwaarden zeggen alleen dat ze niet leveren op een vlizotrap en geen Amerikaanse koelkasten naar binnen tillen. Wij denken dat ze dan een beter bezorgbedrijf moeten inhuren.
Coolblue heeft een wasmachine gewoon soepel en snel geleverd trouwens.
Staan we hier in ons recht? Mogen we de koop ontbinden na 14 dagen als het koelkastbedrijf weigert om vervanging of reparatie op de derde verdieping te regelen?
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.