Op 21 november 2005 hebben wij bij een bedrijf ( Leo van Schayck Osnabrucke te Cuyk ( N.Br)) een LCD televisie van Sony (bravia) gekocht, KLVS 32 A 10 zilver, voor een
bedrag van bijna € 1517,21. Naar volle tevredenheid, een prima tv dachten wij.
Totdat er begin dit jaar in de rechter bovenhoek van het beeldscherm een donkere vlek van plm. 5 x 5 cm verschijnt. Op 14 januari j.l. heeft mijn
man de tv bij de technische dienst ingeleverd met het verzoek om te kijken wat er aan de hand is.
Op 25 januari worden wij gebeld met de mededeling dat ze dit defect voor de technische dienst nieuw is en dat er een heel
display board (lijncircuit) vervangen moet worden. De kosten daarvan bedragen maar liefst €750 / 800,-. Omdat de garantie inmiddels is verstreken,
maar ze wel een soort van coulanceregeling willen aanhouden bieden ze aan om de tv te laten maken voor € 460,-. Na verder aandringen wordt dit € 395,00.
Echter, er kan absoluut geen garantie gegeven worden dat daarmee het probleem is opgelost. Het kan dus goed zijn dat weoveren tijdjeweer op de stoep staan met hetzelfde probleem.
U zult hopelijk begrijpen dat wij hiervan enorm geschrokken zijn. Op donderdag 31 jan. wordt mijn man weer gebeld met de mededeling dat ze contact hadden gehad met Sony en verder niets konden betekenen voor ons, dat het dus gewoon pech was.
Als er iets kleins aan de hand was geweest, hadden we echt niet moeilijk gedaan en de reparatie gewoon betaald. Maar nu blijkt dat er toch wel
een essentieel onderdeelin de tv kapot is, terwijldit defect niks te maken met verkeerd gebruik vanhet toestel. Wij zijn van mening dat we
gezien de prijs, leeftijd en van het merk Sony mogen verwachten dat we niet na 2 jaar alweer aan een andere tv toe zijn. Dat is echt niet redelijk.
Als ik op internet zoek naar jurisprudentie over dit soort problemen, dan is het heel redelijk dat we een nieuw toestel krijgen. Dat we dan een
beetje bijbetalen voor het gebruik van ons oude toestel de afgelopen 2 jaar is normaal. Hoe moeten we verder met deze situatie? De verkopende partij blijft er dat het gewoon vette pech is en daarmee uit. Graag hoor ik en zie ik uw reactie. Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite. Fam van Kasteren uit Sint Anthonis