BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht fiber

Bijdrage door gebruiker
03-12-2015
2 reacties

Is het mogelijk het contract te ontbinden bij fiber?

 

Het volgende:

Er is een adviseur hier geweest met verkooppraatjes.

Gebruik gemaakt van ontwetendheid over producten.

 

Ik was klant van Caiway en had hier nooit van moeten afstappen.

Adviseur heeft mij lekker gemaakt met verkooppraatjes.

Tevens zou de televisie een kwestie zijn van het omwisselen van de decoder naar de set top box.

 

Hierbij is niet verteld dat er internetkabels benodigd waren, niet gekeken naar de mogelijkheid van het trekken van de kabels of eventuele bijkomende kosten voor het aanschaffen van devolo's. Zo genoemde stroomadapters die kabels besparen maar toch een kostplaatje meebrengen van rond de €100,-

 

Daarbij heb ik nu verschillende malen contact gehad. Er is geen bevestigingsbrief ontvangen met daarin de bedenkdagen termijn. Hier heeft een familielid mij aan moeten herinneren toen de tijd al overschreden was. Daarbij werd er niet naar een oplossing gezocht bij de telefonische contacten, tot 2 maal toe met de afdeling opzeggingen en de afdeling wijzigingen.

 

Per E-mail is ook een klacht ingediend welke vervolgens weggefuift worden met de volgende zin: "

Wij vinden het erg vervelend dat u dit zo ervaart.

Echter zijn wij niet verantwoordelijk voor extra apparatuur die nodig is voor aansluiting "

 

Hier is op geantwoord, dat ik het zeker verplicht acht bijkomende kosten te vermeldden bij de vraag wat nodig is voor het aansluiten van de tv zoals eerder aangegeven.

 

Fiber heeft naar mijn wetens al helemaal geen recht om iemand extra op onkosten te jagen, de adviseur had hier gewoonweg duidelijk in moeten zijn, kortom de adviseur heeft kort gezegd een auto verkocht zonder motorblok.

 

Naar aanleiding van het hele gebeuren, voelt meneer zich vooral niet meer welkom door de manier  waarop de verkooppraatjes van de adviseur hebben plaatsgevonden en naar aanleiding van de Telefonische reacties van Fiber, met geen enkel moment van medeleven. Dit zijn mensen overkomend als studenten, die alleen maar bezig zijn om klanten volgens systeemregels te behandelen, en te overtuigen en daarbij  alleen maar aan inkomens denken. Tevens zijn er vele recensies opgezocht en deze hebben niks anders dan slechte ervaringen; oplossingen zijn er bijna niet te vinden.

 

Ik hoor graag van jullie, wat jullie hier over denken en hoe eventueel verder te handelen behalve het blijven versturen van klachten en het blijven opbellen van de service.

Callcenters hebben naar mijn weten een systeem wat telefoontjes van een nummer optellen en deze moet dan opvallen in het systeem met de bedenkingen:" WAT ZAL HIER LOOS ZIJN? "

 

MVG,

 

Joop

 

**PS: Ik heb ze een bedenktijd van 4 weken gegeven met de datum van 31 december 2015. Normaliter 3, maar ik reken feestdagen mee aangezien de meeste bedrijven dan wel gesloten zijn.

 

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.