In juni 2011 kocht ik een condensdroger bij de Makro te Nijmegen voor € 248,-- incl. btw. Die nam ik feitelijk in oktober 2011 in gebruik. Eind oktober, na ca. 5 keer gebruiken, gaf het apparaat kortsluitng. Via Makro kwam snel een monteur(3-11-2011), die klacht bevestigde. Hij heeft Indesit geadviseerd het apparaat om te ruilen. Dit werd geweigerd door een Quality-districtmanager van dat bedrijf en het apparaat moest gerepareerd worden. (8-11-2011)
Na een flinke tijd wachten gaf reparateursbedrijf aan, dat onderdelen niet bestelbaar waren. De bal werd teruggelegd bij Indesit. Die bleef echter aangeven, dat onderdelen besteld waren (Motor Module en ventilator) en dat het wachten was op ventilator.
Hierna veel met Makro, monteursbedrijf en Indesit gecommuniceerd en m.n. door fabriek aan het lijntje gehouden.
Volgens fabriek komt begin volgende week het ontbrekende onderdeel een keertje binnen. Ik heb en deadline gesteld dat ik uiterlijk vrijdag 30 december 2011 een werkende droogrommel in huis wil hebben.
Het is nu 2e kerstdag 2011 en zit dus al vanaf eind oktober 2011 zonder condensdroger.
Volgens mij is hier geen sprake meer van juiste invulling geven aan fabrieksgarantie of instaan voor gebreken.
Ook is het van de zotte dat voor een nieuw apparaat nu al geen nieuwe onderdelen beschikbaar zijn.
Mijn vraag is of iemand mij aan kan geven waar ik met vrucht met de vuist op tafel kan slaan,welke rechten ik heb en welke wijze ik dit af kan dwingen ?
Verder wil ik graag weten wat ik van de Makro kan en mag verwachten ?