BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie op TV en winkel nu failliet

Bijdrage door gebruiker
27-02-2017
11 reacties

Geachte heer/mevrouw,

Mijn zoon heeft in oktober 2015 een televisie bij Scheer & Foppen in Sneek gekocht. Ongeveer twee weken geleden viel hij van het ene op het andere moment zomaar uit, beeldscherm was zwart, er gebeurde niets meer.

Ik was van mening dat er maar een jaar garantie op zit, maar bij de Expert winkel in Sneek (deze winkel heeftgarantiezaken overgenomen) werd mij verteld dat er twee jaar garantie op zitten, echter moest ik dan in het bezit van de kassabon zijn. Ik heb inmiddels het hele huis op de kop gezet en kan deze niet vinden, vermoedelijk zoek geraakt met onze verhuizing afgelopen augustus. Wat ik nog wel heb kunnen vinden is de bankafschrift waarom te zien is, op welke dag de TV betaald is.

Ik heb bij de curator navraag gedaan, of hetmogelijk is om aan hand van de bankafschrift en met vermelding van het merk en het bijbehoorde typenummeraan een kassabon te komen? Het lijkt mij wel, dat deze stukken nog ergens bewaard zijn/worden. Hiervoor moest ik eerst een voorschot van € 375,- betalen. De TV heeft € 315,- gekost. Is dus geen optie.
Wat is hieraan te doen?
Met vriendelijke groeten,
Claudia Slootweg

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.