Beste allen,
Ik zit met een vraag en hoop hier gepast advies te vinden.
Het gaat om de volgende situatie (heel lang verhaal maar wil vooral de details in kaart brengen):
Ik heb op 19 maart 2011 een Telfort Simonly 500 belminuten aangeschaft via een winkel "telefoonhuis"
Daarbij heb ik het " duurste" abonnement afgesloten voor laten we zeggen 17 euro per maand met een looptijd van 12 maanden. Tijdens de verkoop is mij gezegd door de verkoper: "Je kan per direct je simkaart gebruiken"
Ik zei nog: "zo dat is handig dan heb ik weer voldoende belminuten" (aangezien ik bij een ander abonnement over mijn minuten zat). De verkoper heeft mij 100% niet medegedeeld dat ik de 500 belminuten niet volledig zou krijgen de eerste maand, hiervoor durf ik mijn handen, benen en gezicht voor in het vuur te steken.
Diezelfde dag begin ik die simkaart te gebruiken en krijg tot mijn schrik de eerste maand op 24 maart 2011 een rekening van 128,38! euro afgeschreven van mijn bankrekening.
Ik snapte helemaal niet hoe dit kon en ben dit gaan uitzoeken op de website. Hier is te zien dat ik in 3 dagen tijd 6 uur en 24 minuten heb gebeld waarvan 5 uur en 14 minuten over/buiten mijn belbundel (en nog 5 smsjes).
Echter was mij medegedeeld dat ik een contract voor 500 belminuten had afgesloten! ofwel als ik dit had ontvangen zouden alle gebelde minuten binnen mijn bundel zijn gevallen (behalve de 5 smsjes).
Wat blijkt ik heb helemaal geen 500 belminuten ontvangen maar 1/10 daarvan voor een prijs van excl. 1,71 euro.. omdat zgn per 22 maart ik 500 belminuten heb mogen ontvangen! en maar voor 3 dagen 50 minuten.
Voor de overige belminuten buiten de bundel moet ik klaarblijkelijk een fors bedrag neertellen. Dit bedrag wat ik nu moest betalen 128,38 voor 3 dagen bellen! is goed voor zo een 8 maanden abonnement!
Wat ik tot nu toe heb gedaan is per email een klacht ingediend bij Telfort met de mededeling dat de facturatie in mijn visie niet correct is (hier heb ik 10 werkdagen reactietijd te horen gekregen).
Tevens heb ik daarna met de klantenservice gebeld, die zegt mij geheel te begrijpen, waarom ik dit dacht te kunnen gebruiken. Ze zei mij zelfs ja dit gebeurd vaker dat de verkoper dit niet mededeeld! Echter kon zij mij niets bieden (of voor mij betekenen), behalve 2 adviezen:
1) wacht de reactie af van de email in behandeling
2) ga naar de winkel in kwestie en vertel het verhaal
1) dat ben ik vanaf vandaag aan het afwachten
2) ben er langs geweest maar zij spelen dit spel hard en zeggen dat ik nooit heb gezegd/gevraagd dat ik de 500 belminuten meteen kon gebruiken! mooi is dat omgekeerde wereld! Zij hebben mij niet verteld dat ik helemaal geen 500 minuten afsloot per direct!! Het is naar mijn idee de taak van de verkoper om een gedegen advies mee te geven over een product wat zij verkopen!
Ik heb tevens nog gevraagd (omdat zij mij voor leugenaar uitmaakten) dat ze de camerabeelden van mijn part erbij mochten halen. Waarbij zij glimlachten en zeiden die hebben we niet...
Mijn vraag: hebben jullie een gepast advies voor mij wat te doen, want ik voel mij nogal belazerd.. of is dit in zijn geheel aan mijzelf te verwijten?? Dit terwijl ik echt veel doorvraag en heb gevraagd :(
Alvast bedankt voor het geduld en mogelijke adviezen!
groet,
JdB