Mijn Samasung Galxy S5 is meerdere keren defect geweest. Doordat ik geen verzerking had afgesoten bij T-mobile heb ik op eigen kosten mijn telefoon laten maken, daar ik niet wist dat ik mij mocht beroepen op fabrieksgarantie.
Laatst weer het scherm uitgevallen. Nieuwe batterij bestelt maar mocht niet baten. Samsung gebeld met mijn probleem.
Er werd mij vertelt dat ik dus vanwege de fabrieksgarantie ook gebruik mocht maken van hun diensten. Telefoon op laten halen met oude en nieuwe batterij, achterklep en oplader met stekker. Wanneer de schade niet in de fabrieksgarantie zou vallen, zou er een proforma rekening toegezonden worden, zodat ik de keuze kreeg om hem wederom op eigen kosten alsnog te laten maken.
Dynafix (reparateur Samsung)heeft mij een mail gezonden, na ontvangst van mijn zending, dat zij geen reparaties verrichten aan toestellen die door derden al behandeld waren.
Ik moet €50.28 betalen om de telefoon ongerepareerd retour te krijgen óf vrijwillig afstand doen van telefoon met alle bijbehorende accessoires.
Klacht gezonden aan Samsung dat de kosten niet vermeld zijn. Reactie was een standaard protocol. Nogmaals mijn klacht ingediend dat ik coulance wilde hebben om de telefoon kosteloos te geretourneerd wilde hebben.
11-04 deze middag bericht retour mogen ontvangen, waarin letterlijk werd gezegd. Dat ik €50.28 moet betalen of vrijwillig afstand kan doen van de telefoon met accesoires (ook de nieuwe batterij).
Ondanks dat men letterlijk zegt, dat het spijtig is dat zij dit niet hebben vermeld, kan Samsung hierin niet bemiddelen.
Kan een bedrijf er onderuit komen wanneer zij schriftelijk een fout erkennen om mij als consument alsnog de kosten te laten betalen?
Let wel!! Men weet dat zij nooit toestellen ter reparatie aannemen wanneer een ander er aan het gezeten. Ondanks dat dit meerdere malen besproken is in het telefoongesprek. Nu ben ik de telefoon kwijt met toebehoren en alle info in het toestel.
OF €50.28 KWIJT VOOR HELEMAAL NIETS!!!!