BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Service bij iCentre

Bijdrage door gebruiker
26-04-2009
2 reacties

Wij hebben ongeveer een maand geleden onze Macintosh laptop bij iCentre A'dam langsgebracht omdat er haarscheurtjes in de casing ontstonden die snel groter werden. Hoewel de formele garatntei verlopen was waren wij van mening dat dit een fabricagefout was, aangezien men redelijkerwijs mag verachten dat de casing het zeker 3-5 jaar uithoudt.Bij iCentre gaf men aan dat dit een bekend euvel was en dat we een customer satisfaction code konden opvragen via de website. Daarmee zou de reparatie kostenloos worden uitgevoerd. Deze code hebben wij aangevraagd. Daarna kregen w ebericht dat we de laptop ter beorodeling langs een iCentre filiaal moesten brengen (waar we dus vandaan kwamen) - aldus gedaan.Daarna werd de laptop opgestuurd naar het centrale reparartiecentrum te uitgeest. Daar stuurde men een offerte van circa 500 euro en gaf aan dat de schade het gevolg was van een eerdere val. Dat is apert onjuist en is ook op geen enkele wijze aangegeven door ons of door het filiaal waar de laptop is bekeken.Na veel gesteggel hield Uitgeest voet bij stuk en zijn wij onder protest akkoord gegaan met 180 euro kosten.Na de reparatie hebben wij de laptop opgehaald. Thuis bleek de DVD-drive niet goed meer te werken. De opening is versmald en de schif past bijna niet meer. De drive werkt nog wel, maar loopt soms ook een beetje aan. Wij dus terug naar een iCentre filiaal - Haarlem dit keer. Daar de klacht beschreven en opnieuw opgestuurd. Het oge duidelijk zijn dat voro de eerdere reparatie de drive perfect werkte. Bij het vervangen van de casing moet de drive bekeeld geraakt zijn.Nu krijgen we een offerte van Uitgeest waarin men eigehandig aangeeft dat dit 'verdere schade ten gevolge van het vallen' betreft. Absoluut onjuist en nergens op gebaseerd. De drive werkte prima voor de door hen uitgevoerde reparatie. Nu rekent men circa 500,00 euro kosten!!Wij willen ook helemaal geen nieuwe drive. De drive werkt wel, allen is de opening beklemd...Wij zijn woedend over deze brutaliteit. Hoe kan men zomaar dit soort conclusie toevoegen? Hun eigen filiaal heeft de laptop gezien. Het is zonneklaar dat slecht uitgevoerde reparatie van de botttomcase de drive heeft bekneld. Nu is het weer ons woord tegen het hunne...Wie heeft een advies?Waar kunnnen we klagen? Moeten we rechtshulp inschakelen? Wat te doen nu zij aangeven dat het al eerder kapot was, waar dit absoluut niet zo is? Anders zouden we het toch zelf wel meteen hebben aangegeven?unnen ze zomaar zeggen dat het al kapot was? Hebben zij geen verplichting na een reparatie alle onderdelen en correct functioneren van het apparaat te testen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.