Een tijd geleden is mijn digitale camera voor de tweede keer kapot gegaan. De eerste keer viel binnen de fabrieksgarantie. De tweede keer dat ik de camera terug bracht was ik een maand over de fabrieksgarantie van 2 jaar heen gegaan. Na contact opgenomen te hebben met het juridisch loket heb ik een brief geschreven naar de winkelier (Dixons). Ik kreeg als reactie dat Dixons bereid was 33% van de reparatiekosten te betalen.
Ook had de medewerker in de mail laten vallen dat de fabrieksgarantie voor dit door camera's 3 jaar is door een recente wetswijziging.
Als reactie heb ik gestuurd dat ik verwacht dat Dixons de volledige reparatiekosten dient te voldoen aangezien het nog binnen de fabrieksgarantie valt. En indien dat niet zo is beroep ik mij op het non-conformiteitsbeginsel. Heb ik hier daadwerkelijk recht op?
Ik ben bijzonder benieuwd of Dixons in zijn recht staat door mij af te schepen met een korting van 33%.
Het betreft een Samsung smart-camera die twee jaar geleden 165 euro kostte.
Ik ben een arme student dus 80 euro reparatiekosten voor een paar knopjes gaat me te ver.
Tevens is Dixons niet erg snel in de communicatie. De brievenwisseling is al een half jaar gaande en ben nog niks verder gekomen.
Ik hoor graag of meer mensen hier ervaring mee hebben
Groet, Arjaan