Mijn vader is een weduwnaar van 88 jaar, verblijvend in een verpleeghuis. Hij beschikt wel over een eigen telefoonaansluiting, die hij nauwelijks gebruikt. Vier jaar geleden, toen mijn moeder al in een verpleeghuis was opgenomen, maar hij nodg zelfstandig woonde werd hij vlak voor zijn vertrek naar het bezoekuur, telefonisch benaderd door Pretium. Hij was op dat moment al erg verward en is in zee gegaan met Pretium voor wat betreft de rekening van zijn gesprekskosten (die bedragen maandelijks 25-30 eurocent!), het abonnement bleef bij KPN.Inmiddels zijn we een paar jaar verder em is hij knap aan het dementeren.Half maart dit jaar kreeg hij bericht van KPN dat een derde partij (bij navraag bleek dit Pretium) zijn abonnement bij KPN per 27 maart 2007 heeft bëëindigd. Dus navraag bij KPN (antwoord: oh Pretium zeker weer, die pakken al die oude mensen). Wij direct Pretium gebeld. Mijn vader had volgens het callcenter een brief ontvangen met daarin de mededeling dat hij ook voor zijn telefoonabonnement over ging stappen naar Pretium. Hij heeft daarop niet gereageerd binnen 5 dagen, dus zat hij aan Pretium vast, aldus Pretium.Die brief heeft hij echter nooit ontvangen. Ik heb vervolgens een brief geschreven naar Pretium waarin ik de gesprekken heb opgevraagd en kopietjes van de brieven die zij hem gestuurd zouden hebbenen ik heb nogmaalsaangegeven dat hij geen abonnement wil bij Pretium. Op mijn vraag om de gesprekken heb ik geen enkel antwoord gekregen, net als de kopietjes die ik nooit heb ontvangen. Wel is mijn vader wéér telefonisch benaderd door Pretium en kreeg hij vervolgens een brief met de tekst :we zijn blij dat u zich heeft bedacht en toch bij Pretium blijft. Mijn vader zegt dat hij in het gesprek heeft aangegeven dat hij daar geen bemoeienis mee heeft, dat zijn schoonzoon alles voor hem regelt. Dus heb ik wéér een brief geschreven. Nu kreeg hij afgelopen week een brief dat zij akkoord gaan met voortijdige beëindiging, maar dat hij wel in één keer voor een volledig jaar het abonnementsgeld moet betalen.
Wat moet ik hier mee?
@nnemiek