BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Automatisch buiten de bundel bellen naar service nummers

Bijdrage door gebruiker
15-03-2013
4 reacties
Ik ben laatst na wat onderzoek in mijn rekeningen er achter gekomen dat ik voor het bellen naar service nummers ongeveer 50 cent per minuut kwijt ben.
Terwijl bij de service nummers die ik belde (die van Telfort en HP) vooraf gemeld word dat de kosten voor het bellen 10 cent plus de kosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon zijn.
Nou had ik deze maand maar de helft van mijn bel minuten gebruikt dus ik neem aan dat de kosten van mijn mobiel dan gewoon mijn abonnements kosten zijn.
Maar nee, ondanks dat ik nog zeker 120 minuten te goed had van mijn aanbieder, vallen deze gesprekken dus, door een voor mij onduidelijke reden, buiten de bundel. Dus de 40 minuutjes aan de telefoon zat kosten ineens 20,- in plaats van 4,- Ik heb een abonnement van 10 euro, dus ik was ineens meer als het dubbele kwijt van wat ik dacht te moeten betalen.
Ik vroeg me af wat jullie hiervan denken.
Ben ik gewoon een beetje simpel als ik ervan uit ga dat het wel binnen mijn bundel zou vallen als er gezegd word "plus de kosten van uw mobiele telefoon"?
Of zouden de telefonie profiders hier gewoon wat extra winst proberen te pakken op een toch niet helemaal koshere manier?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.