Mijn neef heeft eind mei rechtstreeks de premie voor zijn auto overgemaakt aan de internet-verzekeringsmaatschappij ..... Twee dagen later werd deze premie ook automatisch (zoals iedere maand) van zijn rekening afgeschreven. De verzekeringsmaatschappij heeft niet gereageerd op deze dubbele premiebetaling. Vier weken later heeft mijn neef 1x de premie ad € 22,92 laten storneren in de veronderstelling dat eind juni de premie voor de volgende maand weer automatisch wordt afgeboekt. Dit blijkt niet te zijn gebeurd en hij ontving op 6 juli een mail met de volgende tekst: "Van de maatschappij ............ ontvingen wij het bericht dat de autopremie van de maand juni 2012 euro 22,92 nog niet is betaald. Wilt u zorgen dat dit bedrag snel overgemaakt wordt naar de maatschappij? Bij niet op tijd betalen wordt de auto afgemeld bij de RDW."
Vanmorgen heb ik telefonisch contact gehad met het assurantiekantoor. Nu blijkt dat zij de 1x teveel betaalde premie wilden gebruiken in plaats van de automatische afschrijving eind juni. Het lijkt mij billijk dat zij mijn neef hiervan in kennis hadden moeten stellen. Hij is nu wanbetaler geworden zonder het te weten en dat voor een bedrag van € 22,92!
Ik heb 2 vragen: Mag een assurantiekantoor dreigen met afmelding bij de RDW en kunnen zij dit dreigement ook werkelijk ten uitvoer brengen (terwijl zij naar onze mening zelf in gebreke zijn gebleven).