Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

AliExpress moet verkoopvoorwaarden aanpassen na klachten

11-02-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
157 keer bekeken
  •  
aliexpress logo 1127

De Chinese webwinkel AliExpress past op last van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) zijn verkoopvoorwaarden aan. Kopers van spullen bij de webwinkel kunnen daardoor zonder opgave van reden producten binnen veertien dagen terugsturen.

Ook kunnen ze in eigen land naar de rechter stappen als er zich een geschil voordoet. Eerder moesten klanten zich daarvoor tot een arbitrage-instituut in Hongkong wenden. Ook wordt de wettelijke garantietermijn van minstens 2 jaar duidelijker aangegeven.

AliExpress moet verkoopvoorwaarden uiterlijk 1 mei aanpassen

Verschillende consumentenorganisaties in Europa, waaronder de Consumentenbond, beklaagden zich over de verkoopvoorwaarden van AliExpress. De aanpassingen moeten uiterlijk 1 mei zijn doorgevoerd en gelden voor heel Europa.

De Consumentenbond is blij met de aanpassingen. "Als AliExpress op de Europese markt wil handelen, moet het de hier geldende regels respecteren. Die regels zijn er om consumenten te beschermen als er iets misgaat tijdens of na een aankoop en die zijn niet onderhandelbaar. Het is dan ook goed dat de ACM heeft ingegrepen", laat de Consumentenbond weten. ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!