Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Komt er een waarschuwing bij vlees- en vliegreclames?

  •  
16-09-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
426 keer bekeken
  •  
supermarkt_vlees_pixabay

© Pixabay

Een ‘Geld lenen kost geld’-achtige waarschuwing, maar dan voor vlees- en vliegreclames. Dat is één van de stappen die het adverterende bedrijfsleven volgens Trouw wil nemen, nu de druk toeneemt om reclames van vervuilende producten te verbieden.

Vervuilende reclames

De Bond voor Adverteerders (BvA), die onder meer Shell, KLM, Schiphol, Albert Heijn en Jumbo vertegenwoordigt, is tegen het verbieden van ‘vervuilende’ reclames. In plaats daarvan stelt het zelf een aantal maatregelen voor. Eén daarvan is een waarschuwing bij reclames voor klimaatbelastende producten en diensten. 

Verleiden tot duurzame keuzes

Daarnaast willen de bedrijven meer gaan inzetten op reclames die juist tot duurzame keuzes verleiden. Ook werkt de Reclame Code Commissie, een zelfregulerend orgaan van de adverteerderswereld, aan strengere richtlijnen die greenwashing moeten voorkomen bij bijvoorbeeld luchtvaartreclames.

Bron: Trouw

Meer over:

reclame
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.