Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Consument hecht waarde aan keurmerken

  •  
27-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
85 keer bekeken
  •  
Supermarkt tomaat

© Bron: pixabay

Producten met keurmerken die beloven dat een product beter is voor het milieu, eerlijke handel bevordert of meer oog heeft voor dierenwelzijn worden vaker gekocht. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI. 

Omzet keurmerk artikelen

Vooral bij vleeswaren letten consumenten beter op de herkomst van hun aankopen. De omzet van artikelen met een keurmerk verviervoudigde in de eerste zes maanden van dit jaar ten opzichte van het eerste halfjaar van 2016. Ook vis, met 29 procent, en vlees, 17 procent, groeiden hard. Vleesvervangers waren de enige productgroep waarvan de omzet daalde. 

ASC-viskeurmerk

De groei van het ASC-viskeurmerk was met 78 procent het grootst. Ook de omzet van artikelen met het Beter Leven-keurmerk ging fors omhoog met ongeveer 55 procent.   
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.