- Al onze adviseurs wordt geleerd dat ze uit onze naam spreken en zich ook op die manier voorstellen aan de klant met een zichtbaar pasje.
- Dat we een actie hebben klopt en mocht er behoefte zijn bij de klant dan geven wij een presentatie waar alles aan bod komt.
- Colporteren is toegestaan en waar mensen het niet vertrouwen bellen ze de politie, een beheerder of dergelijke en in sommige gevallen wordt er samen besloten om de activiteiten te staken om onrust te voorkomen bij de bewoners.
- Elke adviseur heeft een eigen manier van communiceren, zolang wij als organisatie geen ernstige klachten horen gaan wij er vanuit dat er goed gewerkt wordt.
Wij controleren elke aanmelding door contact te hebben met onze klanten/familieleden/bewindvoerders voordat wij een systeem toesturen. Hierdoor horen wij of het advies gesprek goed is verlopen en bij akkoord sturen wij het systeem op waarna de klant de mogelijkheid heeft om het systeem 14 dagen te testen voordat het contract ingaat. Ruimte genoeg voor elke klant/familieleden/bewindvoerders om te controleren of de werking goed is en alles naar waarheid is vertelt. Bij onduidelijkheden in deze periode laten wij het contract niet doorgaan!
- Wij trainen op een realistisch gesprek door open vragen te stellen. U geeft aan dat er in ons training script staat: als u mag kiezen tussen een val of beroerte, waar kiest u voor? Deze training script is bij ons niet bekend! Graag zien wij daar een exemplaar van. Wat wel in ons training script staat is: als er vandaag wat met u gebeurt, (u valt of krijgt een beroerte) wie reageert er dan als eerst?
Het zijn open vragen waar we een realistisch gesprek willen voeren zodat we meer over de klant te weten komen ipv een verhaal op te hangen. (hoe rook de vloer) hiermee willen we de ervaring van de klant horen om dergelijke gebeurtenissen te bespreken die we kunnen voorkomen. Omdat elke situatie van de klant anders is geven we voorbeelden, de bedoeling is dat de adviseur zelf de juiste open vragen stelt om een goed gesprek te voeren.
- Als klanten niet over hun eigen bankrekening gaan nemen we contact op met degene die daar wel overgaat. Zo staat het ook op ons contract en anders is er geen geldig contract. Ook tijdens de nacontrole filteren wij dat en lossen wij alles zo goed mogelijk op met de klant/familie.
- Inspelen op angst of realistisch de opties bespreken wat er kan gebeuren in dergelijke situaties. Verdiep jezelf in de val cijfers bij senioren en wat de gevolgen daarvan zijn als er niet snel iemand bij is! De prijzen staan duidelijk in de presentatie en op het contract. Ook tijdens onze de nacontrole filteren wij alle onduidelijkheden.
- Bij het aanschaffen van persoonlijk alarm heb je te maken met het instaleren van een centrale kast die een monteur moet instaleren. Zo lopen de bedragen uiteen bij verschillende aanbieders. Bij de mobile alarmering die wij gebruiken hebben wij en ook andere aanbieders een speciale app gebouwd waar behoorlijk wat kosten aan zitten verbonden. Als we het gemiddelde nemen van alles komen we ongeveer op een bedrag van aanschaf die wij gebruiken in de presentatie. Hetgeen wat wij doen is investeren in contracten waarbij de klanten een lage instap hebben. Dit wordt uiteraard terug verdient op termijn vandaar de 1 of 2 jarige overeenkomst. Op het contract staat duidelijk dat ze kunnen kiezen tussen een 1 of 2 jarig contract, waar de maand bedragen duidelijk op staan.
- De meldkamer optie van €4,95,- behoord tot het verleden ook wij proberen uiteraard onze organisatie te verbeteren en willen misverstanden uit het verleden voorkomen. Dit is nu direct opgeteld in het maandbedrag zodat het goed zichtbaar is voor de klant als ze voor die optie kiezen.
- Sociale Controle heeft een DJI als klant die gebruik maken van onze producten. Wij hebben gevraagd om de logo te mogen gebruiken waarop akkoord is gegeven. Wij hebben een korte periode geleden de vraag gekregen vanuit DJI om de logo niet meer te gebruiken. De logo is sindsdien niet meer zichtbaar in onze map of website. Ook hier beschikken jullie over verouderde informatie. Mocht het zo zijn dat door een samenwerking met alarm meldnet de logo van NCP niet gebruikt mag worden zullen wij dit aanpassen. Wij geven niet aan dat wij NCP gekeurd zijn maar maken duidelijk dat alarm meldnet dat wel is.
- Aan de reactie van onze klanten die middag (te zien op camera) tijdens onze kerst bijeenkomst kun je zien en horen dat klanten dit tegen spreken. Thuiszorg organisatie waar hun klant waren is duurder dan die van ons! Er zijn vergelijkbare organisaties met exact het zelfde product en sommige hebben ook exact de zelfde prijs setting en looptijd als die van ons.
- Er zijn klanten die doormiddel van een val waarbij het systeem de melding heeft verzonden toch hulp hebben gekregen. Dit had niet kunnen gebeuren met een systeem zonder val detectie. Hoe betrouwbaar het precies is kan ik u niet aangeven maar tot op heden hebben wij geen negatieve ervaringen van klanten over de een val. Wij zijn ook niet de enige die met dit product werken en meerdere aanbieders bieden aan inc valdetectie.
Alle bovenstaande feiten en omstandigheden vallen onder de Wet eerlijke handelspraktijken. De controle die wij voeren bij elke aanmelding of dat nu een klant is die op ons reageert via de website of een klant waar een adviseur zelf is geweest, geeft ons de gelegenheid om onduidelijkheden op te helderen waarbij wij de klant en familie de gelegenheid geven om ons systeem 14 dagen uit te proberen voordat het contract ingaat.
Wij zijn nogmaals een eerlijke organisatie die aan het verbeteren is op de werkwijze om misverstanden uit het verleden te voorkomen met als doel senioren te voorzien van een goed alarmeringssysteem.