Een eerlijk gelijkwaardig Nederland. Wij zijn voor. Jij ook?

Wat zijn je rechten bij een gebrekkige laptop?

30-05-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
258 keer bekeken
  •  
Luuks laptop ging binnen de garantieperiode vier keer stuk en werd vier keer gerepareerd. Maar na de garantieperiode ging hij wéér stuk. En Amac, waar hij z’n computer kocht, wil Luuk niet meer kosteloos helpen.
Luuk kocht bij Apple-winkel Amac een MacBook-laptop die gedurende het eerste jaar aan de lopende band stuk ging en telkens weer gerepareerd moest worden. Na een jaar repareren, terugkrijgen, repareren, terugkrijgen (enzovoorts) verliep de garantie. En daarna ging de laptop wéér stuk. Amac wil Luuk niet meer kosteloos helpen, hij moet nu betalen voor een reparatie. En dus zocht hij contact met Tim Hofman, want hij is boos. Luuk wil niet betalen voor wéér een reparatie, ook al is de garantietermijn verstreken. Niet bij deze laptop.
‘Wij dachten: laten we een nieuwe laptop halen’, zegt Tim bij de Amac-winkel. ‘Of eens kijken of hij blijvend gemaakt kan worden. Omdat hij dus kapot verkocht is.’ De hoogste baas van de winkelketen komt langs om het verhaal van Luuk aan te horen.
Oh, en rapper Sjors (uit de vorige #BOOS ) reageert ook nog even.

Meer over:

garantie, boos, kassa
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de BNNVARA nieuwsbrief!