Samsung roept Apple-gebruikers op volwassen te worden
• 06-11-2017
• leestijd 1 minuten
In een nieuwe commercial roept Samsung gebruikers van de Apple iPhone op om volwassen te worden en een Galaxy-smartphone van Samsung te kopen. Hiermee stookt het Zuid-Koreaanse bedrijf de concurrentiestrijd tussen de twee technologiegiganten weer op.
De reclamespot richt zich op de tekortkomingen die de
iPhone’s
van
Apple
door de jaren heen, ten opzichte van
Samsung
telefoons, hebben gehad. Zoals te weinig geheugen, het ontbreken van een stylus en het gebrek aan waterbestendigheid en draadloos opladen.
De concurrentiestrijd tussen de twee bedrijven duurt al zes jaar en begon toen
Apple Samsung
aanklaagde voor patentschending. Een telefoon van
Samsung
zou te veel lijken op de
iPhone
. De rechtszaak leek in 2014
een einde
te hebben bereikt, maar afgelopen maand is
bekend geworden
dat de zaak opnieuw voor de rechter zal verschijnen.
Of de reclame iets met de rechtszaak te maken heeft is niet duidelijk. Wel is de boodschap van Samsung duidelijk; na tien jaar
iPhone
is het spel uit, tijd om serieus en volwassen te worden, tijd voor een
Galaxy
-smartphone.
Het is afwachten of Apple zal reageren op de commercial.
Voor de oplettende kijker zit er in het laatste shot nog subtiele hint naar de vorm van het scherm van de nieuwe
iPhone X,
die 3 november is uitgekomen in Nederland (let op het haar van de man in de rij).