BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sta ik machteloos tov Eneco?

  •  
09-02-2012
Medio augustus 2011 hebben wij een nieuw huis gekocht. Deze moesten wij nog verbouwen, dus hebben wij de huurwoning aangehouden.
Gezien wij geen extra kosten wilden krijgen en wij niet eerder problemen met Eneco hebben gehad, hebben wij gebruik gemaakt van de verhuisregeling van Eneco.
In eerste instantie zagen wij geen problemen, maar helaas kwamen daar de eerste brieven binnen; 'einde contract, boetebedrag contractbreuk, openstaande betalingen met extra kosten ter herinnering,...'
Van het ene kwamen wij in het andere probleem. En ik maar bellen (à 10 cent per minuut) met de 'service' lijn van Eneco.
Samengevat:
Uren heb ik besteed aan telefoontjes (op eigen kosten) en het steeds weer uitzoeken van de problemen. Steeds weer kreeg ik het antwoord; onze excuses voor het ongemak, wij gaan het direct aanpassen.
Nu krijg ik de jaarnota voor de elektra welke ik heb gebruikt in het nieuwe huis. Er is alleen elektra gebruikt voor de verbouwing en het betreft een periode van 4,5 maand. Dus deze zal dan laag zijn...
Ons totale verbruik is 185euro, maar volgens Eneco hebben zij mij maandelijks geld teruggegeven! Dus of ik nu even 525euro wil overmaken...
Meteen weer contact met Eneco opgenomen en uitleg gegeven dat ik geen geld van Eneco heb ontvangen en gevraagd om uitleg en een bewijs van hun betalingen.
Probleem:
Contactpersoon kan geen verklaring geven en behandeld mij als een lastige klant gezien het aantal contacten die ik in het verleden met de servicelijn van Eneco heb gehad. Dit ongeacht het feit dat ik iedere keer in mijn gelijk stond!
Uiteindelijk word ik verwezen naar 'mijnEneco.nl' waar ik alle informatie en behandeling van klachten klachten kan vinden.
EN ze verbreekt de verbinding...!!!
Zeer slechte service van Eneco en op MijnEneco is niets meer dan eigen gegevens, termijnbedrag, verbruik en nota overzichten te vinden. Dus geen verklaring voor saldo, klachtenformulieren, oid
Eneco geeft mij een machteloos en onaangenaam gevoel, luisterd niet naar mijn vragen en maakt het allemaal zeer ingewikkeld. Ik wil niet continu alle nota's moeten controleren om dan in de telefoon te moeten klimmen om zo mijn gelijk te halen.
Nu sta ik weer voor een lange correspondentie met Eneco...

Sta ik hier alleen voor of zijn er ook anderen die deze problemen ervaren?
Kan ik bij telkens gelijk te hebben gekregen hier ook een vergoeding voor al mijn tijd en kosten voor vragen?
Iemand een goed advies?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.