Vanaf mei 2010 ben ik overgegaan van grijze stroom naar Eco (groene) stroom van Eneco.
Volgens de betreffende tv reclame, zou je als beloning 3 maanden gratis stroom krijgen.
Na vele e-mails richting Eneco, verschuilt men zich zeer hardnekkig achter het feit dat deze reclameboodschap expliciet was bedoeld voor nieuwe leden.
Dit is in de tv reclame niet aangetoond of zichtbaar gemaakt.
Eneco maakt zich hiermee schuldig aan reclamevervalsing en het (opzettelijk) misleiden van de consument.
Eneco wenst de zaak niet verder meer in behandeling te willen nemen en schrijft het volgende:
"Wij hebben eerder aangegeven dat u geen recht heeft op drie maanden gratis stroom omdat u geen nieuwe klant van Eneco bent. We zien geen reden om af te wijken van dit standpunt. We zijn uitvoerig op deze kwestie ingegaan. Daarom nemen we verdere vragen hierover niet meer in behandeling. Als er nieuwe feiten aan het licht komen, gaan we hier natuurlijk alsnog op in"
Eneco als betrouwbare(?) energieleverancier geeft door middel van het opstellen van een nieuw energiecontract , (waar geen woord wordt gezegd over nieuwe klanten) aan akkoord te gaan met de leveringsvoorwaarden en daarmee dus juridische instemt met de voorwaarden voor de levering van 3 maanden gratis stroom aan de gebruiker!
Het kan onmogelijk zo zijn, dat een energieleverancier
de consument opzettelijk misleid ten gunst van zijn eigen baten en hiermee gewoon "weg"komt.
Kunt u mij aangeven wie hier gelijk heeft?
en welke stappen ik tegen Eneco kan ondernemen?
Met dank.
Idsard bosman