Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Inbouw navigatie

  •  
28-05-2016
Wij hebben bij een bedrijf in spijkenisse een A160 navigatie gekocht van 550 euro. Wij zijn niet tevreden. Kunnen volgens besrijf niet retourneren daar hij ingebouwd is. Staat ook in de voorwaarde. Maar je weet anders niet hoe deze werkt. Na meerdere malen bellen zujn we nog geen steek verder en functioneerd apparaat niet naar behoren. Wij balen hiervan. Lezen slechte berichten op internet over dit bedrijf. Wat kunnen wij hiermee doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (17)

tenormin
tenormin
28 mei 2016 - 20:56

Dan had u dus eigenlijk eerst de slechte berichten moeten lezen alvorens tot aankoop over te gaan. Ingebouwde navigatie komt ook niet voor retourneren in aanmerking. Dit is dus zeer helaas, voor U.

5
Topantwoord
Rapporteren
arie leeuwenburg
arie leeuwenburg
28 mei 2016 - 21:00

Wat een dom antwoord

1 Reactie
verwijderd
verwijderd28 mei 2016 - 22:33

Nee hoor, een heel juist antwoord. Het is alleen niet wat u wilt horen. Beter vooraf het bedrijf checken, berouw komt na de zonden. En enige recht wat u heeft is dat dat ding navigeert. Als dat niet het geval is mogen ze het opsturen ter reparatie.Verder geen kans, dus bellen en mailen gaat u niet verder helpen.Diewilik

tenormin
tenormin
28 mei 2016 - 21:01

En U "beloond" mijn dom antwoord door op de verkeerde knop te drukken? Ook dom. ☺

1 Reactie
Mat Matheij
Mat Matheij28 mei 2016 - 21:17

Echt waar? Gaaf dat wel. Nog een plus.

vdlieuw
vdlieuw
28 mei 2016 - 21:04

Als er door bedrijf normaal geleverd en gemonteerd is en u heeft normaal betaald resteerthet feit dat het produkt het dus gewoon moet doen, niets meer en niets minder, dat is wettelijk omschreven.Elk gekocht (of gehuurd) produkt moet gewoon werken.U bent ontevreden en terecht lijkt me maar u moet de leverancier wél de gelegenheid geven om tezorgen dat het produkt alsnog naar behoren werkt.Als leverancier (garage) niet ingaat op uw persoonlijke of telefonische vraag om produkt in orde te maken daneen aangetekende brief met bericht van ontvangst, daarin een redelijk termijn van x-aantal werkdagen noemen waarbinnende reparatie (of hoe je het ook noemen wilt) gereed moet zijn.Reageert de garage daar ook niet op dan kunt altijd (als garage is aangesloten bij de Bovag) die Bovag inschakelen hoewel daarveel slechte ervaringen mee zijn want je vraagt dan een slager zijn eigen vlees te keuren, dat werkt dus veelal niet.En desnoods aangifte doen.

1 Reactie
swat1500
swat150026 feb. 2017 - 19:02

Aangifte doen van wat? De overige suggesties zijn wel juist maar een bedrijf dat zijn civiele verantwoordelijkheid niet nakomt is niet strafbaar.

jackyh
jackyh
28 mei 2016 - 21:06

Heeft u bij dat bedrijf in Spijkenisse alleen de A160 gekocht of hebben zij het apparaat ook ingebouwd? Het hoeft toch niet aan het apparaat te liggen er kan toch ook iets mis zijn gegaan bij de inbouw?

4 Reacties
verwijderd
verwijderd28 mei 2016 - 22:31

Zoals?? Het apparaat gaat aan, dan is het goed aangesloten en alle kabels zitten in 1 stekker die ze in je auto aansluiten. Kan niet missen.Diewilik

jackyh
jackyh28 mei 2016 - 23:34

Wilt u zeggen dat in alle auto's standaard de aansluiting voor een eventuele inbouw aanwezig is? Dus die stekker e.d. zit er al die hoeft niet gemonteerd te worden. Weer iets geleerd.

halex
halex29 mei 2016 - 0:16

Als het een standaard navigatiesysteem van Mercedes is welke gemaakt is voor het type Mercedes A 160 dan is het inderdaad een kwestie van frontje weghalen en stekker aansluiten.Goed om te lezen dat dit forum ook leerzaam is. Hebt u zomaar een gratis lesje geleerd.

verwijderd
verwijderd29 mei 2016 - 10:47

@Jacky H. Al geruime tijd, lees zeker 15 jaar, wordt er gebruik gemaakt van een zogenaamde iso aansluiting, deze is inderdaad universeel.Een navigatie heeft eigenlijk alleen voeding nodig en een externe gps antenne, dus verkeerd aansluiten is echt bijna onmogelijk.MVG Diewilik

arie leeuwenburg
arie leeuwenburg
28 mei 2016 - 21:18

Het kan niet aan de inbouw liggen. Daar kan niets fout aan gaan.

marita5
marita5
28 mei 2016 - 21:24

Hallo Arie leeuwenburg ,Welk bedrijf is dit ?Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Mat Matheij
Mat Matheij
28 mei 2016 - 21:25

Wat is een A160 is die van onze vaderlandse trots TomTom of van wie dan. Kan Googlen maar vind dit een peperduur systeem dat ik niet onmiddellijk herken. Google Maps of TomTom voor Android. Of kaarten bouwer Navteq. Werken meen ik ook voor Google en Tom Tom. Of Garmin voor survival tochten. Afijn U bent niet opgelicht maar heeft U niet er enigszins in verdiept. Een nieuwe auto heeft een built in systeem niet zelden ook van Tom Tom.

halex
halex
28 mei 2016 - 21:45

Kunt u ook toelichten waarom u niet tevreden bent? Als u achteraf spijt hebt, omdat u het eigenlijk een te duur apparaat vindt, dan had u zich eerder moeten bedenken. Maar als het apparaat u steevast de verkeerde weg op stuurt, dan kunt u wel verhaal halen bij de verkoper. De navigatie doet dan niet wat u er van mag verwachten.

philip36
philip36
29 mei 2016 - 6:48

Het gaat dus om de werking van de navigatie, waarover bent u niet tevreden?Te ingewikkeld om een route te plannen?Geeft navigatie, volgens u, verkeerde aanwijzingen?

ronny530
ronny530
29 mei 2016 - 8:07

Als de navigatie niet naar behoren functioneert en dus defect is zal de verkoper het defect moeten herstellen. Functioneert de navigatie wel naar behoren maar u kunt er niet mee overweg of het valt anderszins tegen dan is dat uw probleem want u had voor de aankoop al informatie kunnen inwinnen. Daar komt nog bij dat u de navigatie in gebruik heeft genomen door deze in te bouwen en daarmee het retourrecht is komen te vervallen omdat de navigatie niet meer als een nieuw product verkocht kan worden.

arie leeuwenburg
arie leeuwenburg
29 mei 2016 - 9:10

Waar wij niet tevreden over zijn is het volgende. Telefoon koppeld dan wel dan niet automatisch met systeem. Radio gaat spontaan uit. Geluid is heel slecht. Als je navigatie harder zet gaat radio ook automatisch harder. Display slecht te zien door weer kaatsing zon. Loopt vaak vast. Als je belt doet navigatie het niet. Opstarten duurt 25!seconden dit is erg lang. Dan moet je afwachten wat het wel en niet doet.

4 Reacties
ronny530
ronny53029 mei 2016 - 9:15

Als u nu eens het merk en type van de navigatie vermeldt dan kunnen we u meer van dienst zijn.

philip36
philip3629 mei 2016 - 10:01

Het zal u wel bekend zijn, dat je het navigatievolume hoger moet zetten tijdens het horen van de navigatiestem.Als met 25 seconden ook de satellieten zijn gevonden is dat toch behoorlijk snel.Misschien dat de handleiding wat adviezen geeft bij problemen-oplossen en anders terug gaan naar dat bedrijf waar u de navigatie gekocht hebt.

costnix
costnix29 mei 2016 - 10:10

Parkeert u uw auto in uw garage, dan verliest uw navigatiesysteem de verbinding met de satellieten. Uw auto is omgeven door steen en beton. Als weg wil rijden, moeten alle satellietgegevens weer geladen worden.

pieterwolters
pieterwolters29 mei 2016 - 14:04

Telefoon koppeld dan wel dan niet automatisch met systeem ==> Kan ook aan de telefoon liggen.Radio gaat spontaan uit ==> Wat bedoel je met spontaan? Geluid is heel slecht ==> Geluid van de radio of van de navigatie? Met een andere unit klinken de luidsprekers wel goed? Als je navigatie harder zet gaat radio ook automatisch harder ==> Als dat een productspecificatie is, is het geen fout of non-conformiteit Display slecht te zien door weer kaatsing zon ==> Dat had je voor de aankoop moeten bekijkenAls je belt doet navigatie het niet ==> Zou dit volgens de gebruiksaanwijzing wel moeten werken? Als ik ga bellen krijg ik het belscherm te zien, en geen navigatiescherm. Door op de navigatieknop te drukken krijg ik het navigatiescherm weer te zien (maar kan ik niet zomaar de telefoon muten (dit is een beperking van een all-in-one apparaat, doe je weinig aan.Opstarten duurt 25!seconden dit is erg lang ==> gebeurt met meer GPS apparaten en hoeft niet te betekenen dat het product niet goed is, tenzij in de specificaties staat dat dit ALTIJD veel sneller gaat.

mein33
mein33
29 mei 2016 - 11:28

U bestempeld het antwoord van @tenormin als "DOM" en daarmee valt u zelf in de catagorie, dom, dommer, domst, aangezien @tenormin het juist wel bij het goede eindje heeft.Maar misschien heb ik nog wel een veel "dommer" antwoord, nl. : en nu maar hopen dat deze navigatie snel gestolen wordt !!!!!P.s. leest u eens 'zeer' aandachtig de gebruiksaanwijzing door om het apparaat goed en gebruiksvriendelijk in te kunnen stellen.

aurora1
aurora1
29 mei 2016 - 12:22

In de meeste navigatiesystemen moet je de volumeknop van de stem harder zetten tijdens het spreken van de navigatieaanwijzingen, dan gaat de radio niet harder.Ik vind de duur van het opstarten erg meevallen want het systeem/de navigatie moet eerst de satellieten zoeken. Dat geldt ook voor als u een andere weg neemt dan het systeem voorstelt. De reactie van @tenormin was overigens zeer terecht. U heeft kennelijk pas achteraf op internet gekeken, als u dat vooraf gedaan had, had u dit systeem mogelijk niet aangeschaft. Verder is het misschien minder verstandig om reacties als "dom antwoord" te geven als u hulp zoekt. De reacties hier zijn niet om vraagstellers gelijk te geven en ze daar dan een plezier mee te doen want daarmee zijn ze niet geholpen.Het is al gezegd, lees de gebruiksaanwijzing (nog) eens stap voor stap door.U kunt anders intussen nog gebruik maken van een gratis navigatiesysteem op uw gsm.

verwijderd
verwijderd
29 mei 2016 - 12:30

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, who's the dumbest of us all?@tenormin, heeft natuurlijk volkomen gelijk: een verstandige consument gaat VOOR aanschaf even speuren op het web.Overigens wel verstandig dat je haar een topantwoord gaf.

DOORARIE LEEUWENBURG- 28 MEI 2016 OM 21:003 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Wat een dom antwoord

MikeJ
MikeJ
26 feb. 2017 - 15:56

heb ook zeer slechte ervaringen met dit bedrijf Inbouwnavigatie te Spijkenisse; ze makenbovendien onder diverse namen reclame voor eigen bedrijf (dat steeds failliet onder een andere naam verder gaat) en gaan over lijkenen proberen onder valse namen andere bedrijven zwart te maken, hele indiase familie achter dit bedrijf spoort niet...hoor ook dat valse software is verkocht. #inbouwnavigatie.com

2 Reacties
Thea Himpers
Thea Himpers26 feb. 2017 - 16:15

Er dat kom je een jaar latermelden?

tijger1
tijger126 feb. 2017 - 16:39

@mikei. Lekker nuttig verhaal.

janf43
janf43
26 feb. 2017 - 19:09

Oud topic; verder reageren is zinloos.

3 Reacties
tijger1
tijger126 feb. 2017 - 19:10

Het topic is van mei 2016. De Ts is allang de weg kwijt.

janf43
janf4326 feb. 2017 - 19:12

Zag het te laat...afslag gemist.

tenormin
tenormin26 feb. 2017 - 22:38

Nieuwe Tom Tom? ;-) Ook niet eerste afslag links: daar is een trap en dan holdedebolder. ;-)