Wat een dom antwoord
Nee hoor, een heel juist antwoord. Het is alleen niet wat u wilt horen. Beter vooraf het bedrijf checken, berouw komt na de zonden. En enige recht wat u heeft is dat dat ding navigeert. Als dat niet het geval is mogen ze het opsturen ter reparatie.Verder geen kans, dus bellen en mailen gaat u niet verder helpen.Diewilik
En U "beloond" mijn dom antwoord door op de verkeerde knop te drukken? Ook dom. ☺
Als er door bedrijf normaal geleverd en gemonteerd is en u heeft normaal betaald resteerthet feit dat het produkt het dus gewoon moet doen, niets meer en niets minder, dat is wettelijk omschreven.Elk gekocht (of gehuurd) produkt moet gewoon werken.U bent ontevreden en terecht lijkt me maar u moet de leverancier wél de gelegenheid geven om tezorgen dat het produkt alsnog naar behoren werkt.Als leverancier (garage) niet ingaat op uw persoonlijke of telefonische vraag om produkt in orde te maken daneen aangetekende brief met bericht van ontvangst, daarin een redelijk termijn van x-aantal werkdagen noemen waarbinnende reparatie (of hoe je het ook noemen wilt) gereed moet zijn.Reageert de garage daar ook niet op dan kunt altijd (als garage is aangesloten bij de Bovag) die Bovag inschakelen hoewel daarveel slechte ervaringen mee zijn want je vraagt dan een slager zijn eigen vlees te keuren, dat werkt dus veelal niet.En desnoods aangifte doen.
Aangifte doen van wat? De overige suggesties zijn wel juist maar een bedrijf dat zijn civiele verantwoordelijkheid niet nakomt is niet strafbaar.
Heeft u bij dat bedrijf in Spijkenisse alleen de A160 gekocht of hebben zij het apparaat ook ingebouwd? Het hoeft toch niet aan het apparaat te liggen er kan toch ook iets mis zijn gegaan bij de inbouw?
Zoals?? Het apparaat gaat aan, dan is het goed aangesloten en alle kabels zitten in 1 stekker die ze in je auto aansluiten. Kan niet missen.Diewilik
Wilt u zeggen dat in alle auto's standaard de aansluiting voor een eventuele inbouw aanwezig is? Dus die stekker e.d. zit er al die hoeft niet gemonteerd te worden. Weer iets geleerd.
Als het een standaard navigatiesysteem van Mercedes is welke gemaakt is voor het type Mercedes A 160 dan is het inderdaad een kwestie van frontje weghalen en stekker aansluiten.Goed om te lezen dat dit forum ook leerzaam is. Hebt u zomaar een gratis lesje geleerd.
@Jacky H. Al geruime tijd, lees zeker 15 jaar, wordt er gebruik gemaakt van een zogenaamde iso aansluiting, deze is inderdaad universeel.Een navigatie heeft eigenlijk alleen voeding nodig en een externe gps antenne, dus verkeerd aansluiten is echt bijna onmogelijk.MVG Diewilik
Hallo Arie leeuwenburg ,Welk bedrijf is dit ?Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Wat is een A160 is die van onze vaderlandse trots TomTom of van wie dan. Kan Googlen maar vind dit een peperduur systeem dat ik niet onmiddellijk herken. Google Maps of TomTom voor Android. Of kaarten bouwer Navteq. Werken meen ik ook voor Google en Tom Tom. Of Garmin voor survival tochten. Afijn U bent niet opgelicht maar heeft U niet er enigszins in verdiept. Een nieuwe auto heeft een built in systeem niet zelden ook van Tom Tom.
Kunt u ook toelichten waarom u niet tevreden bent? Als u achteraf spijt hebt, omdat u het eigenlijk een te duur apparaat vindt, dan had u zich eerder moeten bedenken. Maar als het apparaat u steevast de verkeerde weg op stuurt, dan kunt u wel verhaal halen bij de verkoper. De navigatie doet dan niet wat u er van mag verwachten.
Het gaat dus om de werking van de navigatie, waarover bent u niet tevreden?Te ingewikkeld om een route te plannen?Geeft navigatie, volgens u, verkeerde aanwijzingen?
Als de navigatie niet naar behoren functioneert en dus defect is zal de verkoper het defect moeten herstellen. Functioneert de navigatie wel naar behoren maar u kunt er niet mee overweg of het valt anderszins tegen dan is dat uw probleem want u had voor de aankoop al informatie kunnen inwinnen. Daar komt nog bij dat u de navigatie in gebruik heeft genomen door deze in te bouwen en daarmee het retourrecht is komen te vervallen omdat de navigatie niet meer als een nieuw product verkocht kan worden.
Waar wij niet tevreden over zijn is het volgende. Telefoon koppeld dan wel dan niet automatisch met systeem. Radio gaat spontaan uit. Geluid is heel slecht. Als je navigatie harder zet gaat radio ook automatisch harder. Display slecht te zien door weer kaatsing zon. Loopt vaak vast. Als je belt doet navigatie het niet. Opstarten duurt 25!seconden dit is erg lang. Dan moet je afwachten wat het wel en niet doet.
Als u nu eens het merk en type van de navigatie vermeldt dan kunnen we u meer van dienst zijn.
Het zal u wel bekend zijn, dat je het navigatievolume hoger moet zetten tijdens het horen van de navigatiestem.Als met 25 seconden ook de satellieten zijn gevonden is dat toch behoorlijk snel.Misschien dat de handleiding wat adviezen geeft bij problemen-oplossen en anders terug gaan naar dat bedrijf waar u de navigatie gekocht hebt.
Parkeert u uw auto in uw garage, dan verliest uw navigatiesysteem de verbinding met de satellieten. Uw auto is omgeven door steen en beton. Als weg wil rijden, moeten alle satellietgegevens weer geladen worden.
Telefoon koppeld dan wel dan niet automatisch met systeem ==> Kan ook aan de telefoon liggen.Radio gaat spontaan uit ==> Wat bedoel je met spontaan? Geluid is heel slecht ==> Geluid van de radio of van de navigatie? Met een andere unit klinken de luidsprekers wel goed? Als je navigatie harder zet gaat radio ook automatisch harder ==> Als dat een productspecificatie is, is het geen fout of non-conformiteit Display slecht te zien door weer kaatsing zon ==> Dat had je voor de aankoop moeten bekijkenAls je belt doet navigatie het niet ==> Zou dit volgens de gebruiksaanwijzing wel moeten werken? Als ik ga bellen krijg ik het belscherm te zien, en geen navigatiescherm. Door op de navigatieknop te drukken krijg ik het navigatiescherm weer te zien (maar kan ik niet zomaar de telefoon muten (dit is een beperking van een all-in-one apparaat, doe je weinig aan.Opstarten duurt 25!seconden dit is erg lang ==> gebeurt met meer GPS apparaten en hoeft niet te betekenen dat het product niet goed is, tenzij in de specificaties staat dat dit ALTIJD veel sneller gaat.
U bestempeld het antwoord van @tenormin als "DOM" en daarmee valt u zelf in de catagorie, dom, dommer, domst, aangezien @tenormin het juist wel bij het goede eindje heeft.Maar misschien heb ik nog wel een veel "dommer" antwoord, nl. : en nu maar hopen dat deze navigatie snel gestolen wordt !!!!!P.s. leest u eens 'zeer' aandachtig de gebruiksaanwijzing door om het apparaat goed en gebruiksvriendelijk in te kunnen stellen.
In de meeste navigatiesystemen moet je de volumeknop van de stem harder zetten tijdens het spreken van de navigatieaanwijzingen, dan gaat de radio niet harder.Ik vind de duur van het opstarten erg meevallen want het systeem/de navigatie moet eerst de satellieten zoeken. Dat geldt ook voor als u een andere weg neemt dan het systeem voorstelt. De reactie van @tenormin was overigens zeer terecht. U heeft kennelijk pas achteraf op internet gekeken, als u dat vooraf gedaan had, had u dit systeem mogelijk niet aangeschaft. Verder is het misschien minder verstandig om reacties als "dom antwoord" te geven als u hulp zoekt. De reacties hier zijn niet om vraagstellers gelijk te geven en ze daar dan een plezier mee te doen want daarmee zijn ze niet geholpen.Het is al gezegd, lees de gebruiksaanwijzing (nog) eens stap voor stap door.U kunt anders intussen nog gebruik maken van een gratis navigatiesysteem op uw gsm.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, who's the dumbest of us all?@tenormin, heeft natuurlijk volkomen gelijk: een verstandige consument gaat VOOR aanschaf even speuren op het web.Overigens wel verstandig dat je haar een topantwoord gaf.
DOORARIE LEEUWENBURG- 28 MEI 2016 OM 21:003 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
Wat een dom antwoord
heb ook zeer slechte ervaringen met dit bedrijf Inbouwnavigatie te Spijkenisse; ze makenbovendien onder diverse namen reclame voor eigen bedrijf (dat steeds failliet onder een andere naam verder gaat) en gaan over lijkenen proberen onder valse namen andere bedrijven zwart te maken, hele indiase familie achter dit bedrijf spoort niet...hoor ook dat valse software is verkocht. #inbouwnavigatie.com
Dan had u dus eigenlijk eerst de slechte berichten moeten lezen alvorens tot aankoop over te gaan. Ingebouwde navigatie komt ook niet voor retourneren in aanmerking. Dit is dus zeer helaas, voor U.