Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Herstel autoschade

  •  
21-03-2019
Enige tijd geleden is er een auto achterop mijn auto gereden.
Schade is via verzekeraar hersteld.
Auto is voor herstel door mij aangeboden bij de dealer die dit uitbesteed aan schadeherstelbedrijf echter ben niet tevreden over het herstel.
Achterklep rammelt, vocht in achterlicht.
Doorgegeven aan zowel garage als schadeherstelbedrijf.
Geen enkele reactie van geen van beiden. Klacht voorgelegd bij BOVAG. Geven aan dat ze het niet in behandeling nemen omdat de verzekeraar de opdrachtgever is (verzekeraar heeft het ook betaald).
Twee vragen; bij wie moet ik zijn voor de klacht?
Heb ik recht op kopie/inzage schaderapport en berekening waardevermindering?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (3)

heremietkreeft
heremietkreeft
21 mrt. 2019 - 14:43
U kunt zich m.b.t. de klacht het beste melden tot uw verzekeraar omdat diezoals men vanuit de BOVAG al meldt de opdrachtgever is voor de reparatie.
M.i. heeft urecht op een kopi/inzage van het schaderapport en de berekening van de waardevermindering. Het bevreemd mij dat u dat niet heeft.
Dus ook navragen bij de verzekeraar en indien een gewenst antwoord uitblijft, dan een klacht indienen. Zoe voor klacht info: www.KIFID.nl.
tijger1
tijger1
21 mrt. 2019 - 14:49

Ik neem aan dat die reparatie met een Focwagarantiebewijs is uitgevoerd? Neem schriftelijk contact op met uw verzekeraar en dien daareen klacht in over die reparatie en stuur een kopie van dieklacht ook naar het schadeherstelbedrijf. Kijk dieFocwa garantie door.U kunt eventueel recht hebben op waardevermindering, ook na goed herstel, als het een hele jonge auto is, en als de schade groot was.

mof
mof
22 mrt. 2019 - 13:57

Verzekeraar. Die heeft betaald. Die heeft de overeenkomst met de garage.