Heb jij ook telefonisch een ongunstig energiecontract afgesloten en heb je geen handtekening gezet? De Consumentenbond heeft een brief opgesteld die je kunt gebruiken om van je contract af te komen. Deze brief stuur je naar je energieleverancier. Je kunt dan overstappen naar een andere leverancier. Hou ons vooral op de hoogte van de reactie van je energieleverancier als je via onrechtmatige wijze bent overgezet na telefonische verkoop, en nu via de brief je contract om die reden opzegt.
Klik hier voor de voorbeeldbrief
.
De energiebranche wordt in de uitzending van Kassa streng toegesproken door de ACM. Energieleveranciers Eneco en NLE, die in de
eerdere uitzending van 2 maart
ook aan bod kwamen in relatie tot telefonische verkoop van tussenpersonen die gebruik maken van een bevestigingsknop in een mail of sms die tijdens het telefoongesprek wordt toegestuurd, wilden niet in de uitzending van Kassa reageren. Eneco zegt dat hun procedures en die van hun partners erop gericht zijn duidelijkheid te verstrekken. Volgens de leverancier gaat dat meestal goed, in sommige gevallen, zoals bij het geval van mevrouw Kreuwels, is hen duidelijk dat het beter kan.
De complete reactie lees je hier
. Leverancier NLE zegt tijdens de samenwerking met tussenpartijen te monitoren of aan de afspraken wordt voldaan.
De reactie lees je hier
.