Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo factureert 500 klanten maanden te laat

Geplaatst door: petravanduijl op: 23-07-2010 20:44
Vandaag werd ik overstelpt door communicatie van Ziggo. Kennelijk waren zij mij (en 500 andere klanten) vergeten te factureren over de maanden januari tot mei. Nu moest ik opeens 244 euro betalen. De schoonheidsprijs verdient het niet, maar een storing kan zich natuurlijk voordoen. Echter: - De brief die ik ontving was gedateerd op 21 juni 2010 en vertelde dat het bedrag op 11 aug. zou worden geincasseerd. Vervolgens ontving ik een sms dat het bedrag NIET in augustus geincasseerd zou worden. Daarna werd ik opgebeld door een medewerkster die zei dat het bedrag nog in juli geincasseerd zou worden. Nou, wie weet het nog? -De helft van deze kosten zijn gesprekskosten. Ik ga natuurlijk geen oude kosten betalen zonder de specificatie gezien te hebben, dus vroeg ik de medewerkster om mij deze specificaties kostenloos toe te sturen. Dat lijkt mij toch wel het minste gezien de overlast die Ziggo mij bezorgt. Dit was echter volstrekt onmogelijk volgens de medewerkster, ik moest maar op internet kijken. Hoewel ik dit zéér onklantvriendelijk vind ben ik maar op internet gaan kijken. Wat blijkt: voor deze factuur zijn geen specificaties beschikbaar!!! Vervolgens heb ik 2x gebeld met klantenservice. In beide gevallen hadden de medewerkers geen enkele kennis van dit probleem en wisten zij niets van de brief en sms die ik ontvangen had. De eerste keer zou ik doorverbonden worden maar werd de verbinding verbroken. De tweede keer werd mij beloofd dat ik gratis specificaties toegestuurd zou krijgen. Toen de medewerkster mij in de wacht zette om na te kijken wanneer het bedrag geincasseerd zou worden, werd de verbinding opnieuw verbroken!! Ik ben ontsteld door deze ontzettend slechte service! Ik ben benieuwd of ik die (gratis) specificatie nog ga krijgen. Anders rest mij niets anders dan het tzt storneren van deze afboeking en een stap naar de geschillencommissie.
Reactie door tdehond op 24-07-2010 07:59
Het verbaast mij dat al deze klanten niet eerder contact hebben opgenomen over het uitblijven van de factuur. Toen de rekening uit bleef na overgaan op alles in 1 pakket heb ik onmiddellijk via een klacht op de site Ziggo attent gemaakt op uitblijven van de rekening. Dit om oplopen van de kosten te voorkomen.
Reactie door richard83 op 24-07-2010 09:48
Quote: tdehond schreef op zaterdag 24 jul 2010, 07:59: Het verbaast mij dat al deze klanten niet eerder contact hebben opgenomen over het uitblijven van de factuur. Toen de rekening uit bleef na overgaan op alles in 1 pakket heb ik onmiddellijk via een klacht op de site Ziggo attent gemaakt op uitblijven van de rekening. Dit om oplopen van de kosten te voorkomen. einde Quote Wat jij dacht, dat dag ik ook al. je haald me worden uit de mond.
Reactie door petravanduijl op 24-07-2010 10:17
Quote: tdehond schreef op zaterdag 24 jul 2010, 07:59: Het verbaast mij dat al deze klanten niet eerder contact hebben opgenomen over het uitblijven van de factuur. Toen de rekening uit bleef na overgaan op alles in 1 pakket heb ik onmiddellijk via een klacht op de site Ziggo attent gemaakt op uitblijven van de rekening. Dit om oplopen van de kosten te voorkomen. einde Quote Beste tdehond, heel goed dat jij zo oplettend bent - ik had andere zaken aan mijn hoofd. Als het goed is heb je kunnen lezen dat ik het innen van deze facturen ook geenszins betwist. Echter, Ziggo kan mij geen informatie verschaffen over de in deze periode gebelde nummers en dat is wel hun plicht!
Reactie door tdehond op 24-07-2010 11:03
@ t.s. U zou eerst kunnen uitrekenen wat u Ziggo verschuldigd bent aan kosten over wat u afneemt aan basis vaste lasten. U kunt dan kijken wat Ziggo verlangt van u aan belkosten. Dit bedrag kunt u dan betwisten omdat Ziggo niet kan aantonen dat u deze belkosten gemaakt heeft. Ik zou dan wel de vaste basiskosten overmaken en een aangetekende brief sturen waarin u de belkosten betwist. Copie brief, verzend- en ontvangstbewijs bewaren.
Reactie door richard83 op 24-07-2010 11:39
En je krijgt meestal toch een mailtje als een factuur beschikbaar is?
Reactie door stacey op 24-07-2010 12:49
Quote: petravanduijl schreef op zaterdag 24 jul 2010, 10:17: Quote: tdehond schreef op zaterdag 24 jul 2010, 07:59: Het verbaast mij dat al deze klanten niet eerder contact hebben opgenomen over het uitblijven van de factuur . einde Quote Beste tdehond, heel goed dat jij zo oplettend bent - ik had andere zaken aan mijn hoofd. Als het goed is heb je kunnen lezen dat ik het innen van deze facturen ook geenszins betwist. Echter, Ziggo kan mij geen informatie verschaffen over de in deze periode gebelde nummers en dat is wel hun plicht!einde Quote Wat een onzin excuus, je salaris had je vast wel gemist als het niet bijgeschreven was, en als je geen tv of telefoon had gehad had je vast ook wel gereageerd........je moet simpelweg je bankafschriften controleren.........
Reactie door tdehond op 24-07-2010 13:33
Het verbaast mij dat 500 klanten niet eerder opgemerkt en/of doorgegeven hebben dat niet gefactureerd werd door Ziggo. Als ik t.s. goed begrijp zijn er voor 500 klanten gedurende maanden geen facturen gemaakt, zodat niet aantoonbaar lijkt te zijn hoeveel verbeld is. Ik ben benieuwd hoe dit opgelost wordt t.a.v. facturering belminuten.
Reactie door erik008 op 24-07-2010 13:36
Bankafschriften maar goed bewaren, ziggo is nogal eens in de war en weet dan niet meer wat je betaald hebt.
Reactie door ziggo_alex op 24-07-2010 21:08
Geachte petravanduijl, Als u mij uw klantgegevens (postcode en huisnummer) toestuurt dan ga ik even kijken of ik deze gegevens voor u kan achterhalen. Ik kan het goed begrijpen dat u wel bewijs wil van de gemaakte belkosten. U mag uw reactie sturen naar: ziggo-webcare@office.ziggo.nl Met vriendelijke groet, ziggo webteam alex
Reactie door petravanduijl op 28-07-2010 18:49
Quote: ziggo_alex schreef op zaterdag 24 jul 2010, 21:08: Geachte petravanduijl, Als u mij uw klantgegevens (postcode en huisnummer) toestuurt dan ga ik even kijken of ik deze gegevens voor u kan achterhalen. Ik kan het goed begrijpen dat u wel bewijs wil van de gemaakte belkosten. U mag uw reactie sturen naar: ziggo-webcare@office.ziggo.nl Met vriendelijke groet, ziggo webteam alexeinde Quote Met dank aan het webteam van Ziggo is eea toch goed opgelost. Natuurlijk wordt ik niet vrolijk van zo'n hoge factuur opeens, maar de specificaties van alle maanden zijn nu beschikbaar dus ik heb iig het vertrouwen dat het bedrag dat ik moet betalen klopt!
Reactie door tdehond op 29-07-2010 09:45
Fijn dat u even terug meldt dat dit probleem keurig opgelost is.
Reactie door ziggo_alex op 29-07-2010 09:47
Quote: petravanduijl schreef op woensdag 28 jul 2010, 18:49: Quote: ziggo_alex schreef op zaterdag 24 jul 2010, 21:08: Geachte petravanduijl, Als u mij uw klantgegevens (postcode en huisnummer) toestuurt dan ga ik even kijken of ik deze gegevens voor u kan achterhalen. Ik kan het goed begrijpen dat u wel bewijs wil van de gemaakte belkosten. U mag uw reactie sturen naar: ziggo-webcare@office.ziggo.nl Met vriendelijke groet, ziggo webteam alexeinde Quote Met dank aan het webteam van Ziggo is eea toch goed opgelost. Natuurlijk wordt ik niet vrolijk van zo'n hoge factuur opeens, maar de specificaties van alle maanden zijn nu beschikbaar dus ik heb iig het vertrouwen dat het bedrag dat ik moet betalen klopt!einde Quote Geachte petravanduijl, We hebben u met alle plezier geholpen met uw probleem. Het is jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Maar we zijn blij dat u nu weer een tevreden klant bent. Mocht u of anderen nog vragen hebben voor ons dan weet u ons te bereiken. Met vriendelijke groet, Ziggo webteam Alex

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor