VAN BOMMEL SCHOENEN
Geplaatst door: börgemeister op: 12-11-2010 11:35
De kwaliteit van Van Bommel schoenen laat te wensen over.
Binnen drie maanden na aankoop ging de bovenstuk (rubber) van de hak loszitten. Gelijmd! Nu is het bovenstuk helemaal van de hak gescheiden, liep noodgedwongen op een kale hak met spijkertjes. Daarnaast liet ook de rubberzool in de lerenzool los, het is een duo combinatie.
Ik ben benieuwd wat de detaillist (verkopende partij) hiermee om gaat en zijn wettelijke verplichtingen op zich neemt. Garantie/waarborg minstens 1 jaar!
De kwalitatieve schoenen van Van Bommel weleer zijn waarschijnlijk historisch te noemen. Je betaalt er een flinke prijs voor.
Zijn er ook nog anderen die last hebben van de kwaliteit van Van Bommel schoenen?
Reactie door marcel75 op 12-11-2010 11:53
Ik denk niet dat er iemand is die last van de kwaliteit van de schoenen van Van Bommel. Wel aan het gebrek aan kwaliteit van die schoenen.
Maar je zou van deze schoenen mogen verwachten dat de hak niet zomaar los laat. Ben je al teruggeweest naar de verkoper? En zo, wat heeft die er aan gedaan? Je moet de verkoper eerst in de gelegenheid stellen het gebrek te verhelpen.
Reactie door börgemeister op 12-11-2010 17:29
Quote: marcel75 schreef op vrijdag 12 nov 2010, 11:53: Ik denk niet dat er iemand is die last van de kwaliteit van de schoenen van Van Bommel. Wel aan het gebrek aan kwaliteit van die schoenen.
Maar je zou van deze schoenen mogen verwachten dat de hak niet zomaar los laat. Ben je al teruggeweest naar de verkoper? En zo, wat heeft die er aan gedaan? Je moet de verkoper eerst in de gelegenheid stellen het gebrek te verhelpen. einde Quote
Zoals ik het al aangaf in mijn startbericht:
"Ik ben benieuwd wat de detaillist (verkopende partij) hiermee om gaat en zijn wettelijke verplichtingen op zich neemt. Garantie/waarborg minstens 1 jaar!"
Ga morgen naar de verkopende partij, op zaterdag is het meestal druk in de winkel, en legt het probleem voor. Enige stemverheffing in de winkel kan dan geen kwaad als verkopende partij zich wil ontdoen van enige verplichting, dan zijn de aanwezige klanten ook gewaarschuwd. Hoe verkopende partij het gaat oplossen? Dat is het probleem van verkopende partij.
Reactie door marcel75 op 12-11-2010 17:45
Borgemeister,
En die houding stoort mij de laatste tijd in deze omgeving. Waarom moet er meteen met een negatieve houding een conflict ingegaan worden? Meteen er maar van uit gaan dat de verkoper niet mee wil denken en dan gaan we de boel eens op stelten zetten. Kan er geen gewoon gesprek meer gevoerd worden soms? Dit is duidelijk een exponent van de ikke-ikke-ikke-toestand waarin velen van ons in eens verkeren.
Probeer het eerst eens met een normaal gesprek op een normaal tijdstip. Als je niet anders kunt, dan kan dat op zaterdag zijn. Kan het wel op een ander moment, doe dat dan. Ben je zelf ook niet zo opgefokt.
Haal dus eerst eens rustig adem, leg je probleem voor aan de verkoper en wacht af. Niet meteen gaan roepen en schelden.
Reactie door vladja op 12-11-2010 18:27
In aanvulling op Marcel nog het volgende. Kom je er met de verkoper nit uit, schrijf dan een briefje aan de directie van Van Bommel en beschrijf daar het probleem in en vraag of zij kunnen bemiddelen.
Van Bommel heeft een reputatie hoog te houden.
Vladja
Reactie door börgemeister op 12-11-2010 19:28
Quote: marcel75 schreef op vrijdag 12 nov 2010, 17:45: Borgemeister,
En die houding stoort mij de laatste tijd in deze omgeving. Waarom moet er meteen met een negatieve houding een conflict ingegaan worden? Meteen er maar van uit gaan dat de verkoper niet mee wil denken en dan gaan we de boel eens op stelten zetten. Kan er geen gewoon gesprek meer gevoerd worden soms? Dit is duidelijk een exponent van de ikke-ikke-ikke-toestand waarin velen van ons in eens verkeren.
Probeer het eerst eens met een normaal gesprek op een normaal tijdstip. Als je niet anders kunt, dan kan dat op zaterdag zijn. Kan het wel op een ander moment, doe dat dan. Ben je zelf ook niet zo opgefokt.
Haal dus eerst eens rustig adem, leg je probleem voor aan de verkoper en wacht af. Niet meteen gaan roepen en schelden. einde Quote
Naturlijk begin je eerst met een normaal gesprek, dus niet gelijk opgefokt doen, want daar bereik je het meest mee. Op voorhand bedenk al 'doemscenario' als een normaal gesprek op niets uitloopt, m.a.w. 'met een kluitje het riet worden ingestuurd!'. Tot nu toe heb ik eenmalig het 'doemscenario' ooit toegepast en dat hielp, verkopende partij ging alsnog overstag. En een TROS RADAR tas meenemen helpt zeker niet, al doet de generieken van TROS RADAR anders vermoeden.
@Vladje
Een e-mail naar Van Bommel is altijd wel nuttig, daar Van Bommel lering uit kan trekken van haar 'belabberde kwaliteit' om het werkproces aan te passen om de kwaliteit te verbeteren. Een andere lijmsoort gebruiken? Natuurlijk met foto's van de bewuste schoen.
Reactie door vladja op 12-11-2010 20:01
Een e-mail naar Van Bommel is altijd wel nuttig, daar Van Bommel lering uit kan trekken van haar 'belabberde kwaliteit' om het werkproces aan te passen om de kwaliteit te verbeteren. Een andere lijmsoort gebruiken? Natuurlijk met foto's van de bewuste schoen
Gelijk weer de conclusie dat er belabberde kwaliteit geleverd wordt. Er worden zoveel schoenen gemaakt, er kan wel eens een keer eentje niet goed gaan. Daarom gewoon even contact opnemen met Van Bommel en het probleem met de winkelier doorgeven.
Vladja
Reactie door börgemeister op 13-11-2010 00:09
Quote: vladja schreef op vrijdag 12 nov 2010, 20:01: Een e-mail naar Van Bommel is altijd wel nuttig, daar Van Bommel lering uit kan trekken van haar 'belabberde kwaliteit' om het werkproces aan te passen om de kwaliteit te verbeteren. Een andere lijmsoort gebruiken? Natuurlijk met foto's van de bewuste schoen
Gelijk weer de conclusie dat er belabberde kwaliteit geleverd wordt. Er worden zoveel schoenen gemaakt, er kan wel eens een keer eentje niet goed gaan. Daarom gewoon even contact opnemen met Van Bommel en het probleem met de winkelier doorgeven.
Vladja
einde Quote
@Vladje
Het is al het derde paar Van Bommel schoenen: twee keer met veters en nu met instappers. De voorgaande twee paar schoenen waren ook de (rubber)hakken het probleem met de vaste hak met spijkertjes.
Reactie door marcel75 op 15-11-2010 13:08
En het is nu maandag. Ben je zaterdag de winkel uitgegooid (als een klant bij mij de zaak binnen zou komen met zo'n houding, dan zou ik dat meteen doen namelijk) of heb je je gedragen en zijn jullie tot een oplossing gekomen?
Reactie door börgemeister op 15-11-2010 13:30
Quote: marcel75 schreef op maandag 15 nov 2010, 13:08: En het is nu maandag. Ben je zaterdag de winkel uitgegooid (als een klant bij mij de zaak binnen zou komen met zo'n houding, dan zou ik dat meteen doen namelijk) of heb je je gedragen en zijn jullie tot een oplossing gekomen?einde Quote
Neen! Nog niet geweest, moet de kassabon weer opnieuw zoeken en misschien helpt de tas van TROS RADAR wel zonder bon, ten slotte heb ik een getuige bij de koopovereenkomst gehad en een betalingsbewijs van de creditcard is toch ook voldoende. Maar laat ik eerst de kassabon zoeken, zonder TROS RADAR tas erbij en dan naar winkel ermee.
Reactie door mastag op 15-11-2010 13:33
@ Burgemeister.
Sinds mijn 18e loop ik op van Bommel en soms een paar van Liers. Mijn moeder wilde altijd dat we op goede schoenen zouden lopen. Ik zou nooit meer anders willen. Ik ben gerust een paar keer vreemdgegaan als ik een mooi paar voor een mooi prijsje zag maar kwam altijd bedrogen uit. Ik doe al snel 2-3 jaar met een paar en dat is zeker een aantal maal langer als met goedkoper schoeisel.
Ik heb zelf nog nooit een probleem ervaren maar weet dat mijn kleine schoenenwinkel in het dorp hier, dat perfect op zou lossen. Ik ga er ook in jouw geval van uit dat de detaillist zich een waardig verkooppunt voelt en met trots de schoenen zal maken/vervangen.
Mastag
Reactie door marcel75 op 15-11-2010 13:37
Quote: börgemeister schreef op maandag 15 nov 2010, 13:30: Quote: marcel75 schreef op maandag 15 nov 2010, 13:08: En het is nu maandag. Ben je zaterdag de winkel uitgegooid (als een klant bij mij de zaak binnen zou komen met zo'n houding, dan zou ik dat meteen doen namelijk) of heb je je gedragen en zijn jullie tot een oplossing gekomen?einde Quote
Neen! Nog niet geweest, moet de kassabon weer opnieuw zoeken en misschien helpt de tas van TROS RADAR wel zonder bon, ten slotte heb ik een getuige bij de koopovereenkomst gehad en een betalingsbewijs van de creditcard is toch ook voldoende. Maar laat ik eerst de kassabon zoeken, zonder TROS RADAR tas erbij en dan naar winkel ermee.einde Quote
Je hebt een getuige. Zeker ook te vaak en te lang naar Amerikaanse series gekeken. Getuige heb je pas wat aan als je een rechtszaak begint en dan is het adagium: "unus testis, nullus testis". Oftewel: aan 1 getuige heb je niets en al helemaal niet als dat een familielid of andere naaste van je is.
En waarom zou een tas helpen?
Reactie door marcel75 op 16-11-2010 12:28
Börgemeister,
Inmiddels weer een dag verder en al heen geweest? Of is dit forum alleen maar een uitlaatklep voor misplaatste frustaties waar je verder niets mee doet. Onderneem nou eens aktie en ga naar de winkel toe met je klacht.
Iedere dag dat je langer wacht, blijft de oplossing uit en wordt de kans op een naar jouw mening passende oplossing kleiner. Als je wel al je credit-cardafschrift hebt, kun je daar ook eerst mee naar de verkoper gaan. Misschien heb je die wel helemaal niet nodig.
Reactie door börgemeister op 16-11-2010 16:25
Het is een genommeerde schoenwinkel met een zelfstandige ondernemer met personeel (ZMP) en vandaag ook nog niet teruggeweest naar deze ZMP-er.
@Marcel75! Ik houd je op de hoogte, zet je schoentje maar vanavond klaar voor ...
Reactie door burgos op 29-11-2010 18:38
U heeft ook niet het niveau van de schoenen die u draagt,U denkt toch niet dat het bedrijf zo reageerd als u , als je v Bommel verkoopt dan sta je je klanten heus wel netjes te woord hoor
Reactie door börgemeister op 30-11-2010 00:53
Quote: marcel75 schreef op dinsdag 16 nov 2010, 12:28: Börgemeister,
Inmiddels weer een dag verder en al heen geweest? Of is dit forum alleen maar een uitlaatklep voor misplaatste frustaties waar je verder niets mee doet. Onderneem nou eens aktie en ga naar de winkel toe met je klacht.
Iedere dag dat je langer wacht, blijft de oplossing uit en wordt de kans op een naar jouw mening passende oplossing kleiner. Als je wel al je credit-cardafschrift hebt, kun je daar ook eerst mee naar de verkoper gaan. Misschien heb je die wel helemaal niet nodig.einde Quote
@Marcel75!
Afgelopen zaterdag met beide schoenen, het gaat om één schoen, teruggeweest bij winkelier.
Zonder enig probleem werden de schoenen ingenomen voor de schoenmaker en als deze anders beoordeeld worden de schoenen voorgelegd aan Van Bommel. De winkelmedewerkster vond ook dat het niet kon binnen drie maanden. Ik wacht af in dezen.
Reactie door marcel75 op 30-11-2010 10:04
Al die frustraties zijn dus voor niets geweest!
Reactie door börgemeister op 01-12-2010 00:49
Quote: marcel75 schreef op dinsdag 30 nov 2010, 10:04: Al die frustraties zijn dus voor niets geweest!einde Quote
Zo gefrusteerd was het nou ook weer niet.
Reactie door börgemeister op 11-12-2010 02:38
@Marcel75!
Status Queastionis: de schoenen zijn nu bij Van Bommel voor herstel.
Reactie door börgemeister op 23-12-2010 20:45
@Marcel75!
Status Queastionis: de schoenen zijn hersteld door Van Bommel Schoenen. Meende even dat het een paar nieuwe schoenen waren, z.g.a.n. Keurig in een Van Bommel schoenendoos geleverd.
Hulde aan de detaillist (Belder schoenen) en Van Bommel Schoenen, hoe dezen het probleem hebben opgelost. Ik krijg weer vertrouwen in Van Bommel Schoenen.
Reactie door marcel75 op 24-12-2010 08:54
Dat zijn nog eens berichten in deze koude tijden!
Reactie door jan1939 op 17-06-2011 18:49
Wil even melden dat ik ook een paar Van Bommel schoenen heb met een rubberen zool. Deze schoenen hebben een jaar in de kast gestaan omdat ik ze zeker tijdens de zomermaanden niet gedragen heb. In de wintermaanden een enkele keer. Toen ik ze laatst weer wilden gaan dragen, liep ik de hele rubberen zool stuk. Het verpulverde gewoon onder mijn voeten vandaan. Het waren zeer dure leren winterschoenen. Ik dus terug naar de schoenenwinkel waar ze vandaan kwamen. Daar werd mij verteld dat de garantie na 6 maanden verviel. Ze konden wel zien dat de schoenen zeer weinig waren gedragen, te zien aan het leer en aan de intact gebleven hak (geen enkele slijtage) Toch werd mij in de winkel verteld dat ik ze te weinig had gedragen en dat de zolen daardoor verdroogd zijn. Dit vind ik wel een heel raar argument omdat ik vele (goedkopere) schoenen bezit die zeer weinig gedragen zijn maar zonder uitdrogingsverschijnselen. Ook nog de Fa. Van Bommel in Moergestel zelf gebeld maar ook zij waren niet onder de indruk en gaven geen enkele garantie op de verdroogde zolen. Na inspectie ben ik er achter gekomen dat de Fa. Van Bommel de zolen rechtstreeks uit China laat komen. Sinds de zonen het bedrijf hebben overgenomen en commercieel zijn gegaan, laat de kwaliteit te wensen over. Het is een massa-productie geworden. Jammer dat alleen de prijzen er niet naar zijn. Maar als de Fa. Van Bommel op deze manier doorgaat, ben ik bang dat ze het kwaliteitslogo snel gaan kwijtraken. Zeker na zo een slechte service. Voor mij geen Van Bommel schoenen meer. Nooit meer.
Reactie door empyria op 18-06-2011 11:13
Gelukkig zijn er meer dan zat andere schoenenzaken. ;-)
Reactie door börgemeister op 19-06-2011 00:13
Quote: empyria schreef op zaterdag 18 jun 2011, 11:13: Gelukkig zijn er meer dan zat andere schoenenzaken. ;-)einde Quote
Het gaat niet zozeer om de schoenenzaken op zich, integendeel het gaat om het product 'Van Bommel'!
Reactie door empyria op 19-06-2011 20:17
@ Börgemeister
Begrijp ik hoor ;-) maar omdat Jan1939 zei:
..."Voor mij geen Van Bommel schoenen meer. Nooit meer."
zeg ik op mijn beurt, gelukkig zijn er nog zat andere schoenenzaken.
En dom van Van Bommel dat ze zichzelf zo om zeep helpen.
Goede service is juist datgene wat je kan doen onderscheiden van de rest tussen de moordende concurrentie.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!