Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Telefoonterreur van het Algemeen Dagblad

Geplaatst door: fred_m op: 10-10-2014 16:02
Mijn moeder (70 jaar) wordt de afgelopen maanden ongeveer 2 maal per dag gebeld door het nummer 088-8800805. Dit nummer blijkt dus gebruikt te worden voor verkoopacties van het Algemeen Dagblad. Iedere keer gaat haar telefoon 1 a 2 keer over en daarna stopt het. Als ze opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Het gebel vindt plaats in de middag maar ook regelmatig om 10 uur 's avonds. Ik heb het AD gebeld om te vragen of ze hiermee willen stoppen. Het blijkt dat ze haar gegevens hebben, omdat ze vorig jaar een abonnement is aangesmeerd op het winkelcentrum. Dat aanbod was de krant een jaar lang voor 4 euro en een gratis tablet. Uiteraard heb ik direct het abonnement weer stopgezet, omdat zo'n abonnement natuurlijk helemaal niet kan voor dat geld. Het abonnement was natuurlijk vele malen duurder, maar ja, net als bij pretium worden oudere mensen gewoon misleidt. In ieder geval heb ik bij het AD aangegeven dat het dagelijkse gebel moet stoppen. Haar nummer is inmiddels aangemerkt als niet te bellen, echter het AD geeft aan dat de verwerking hiervan zo'n 4 weken duurt. Op mijn vraag om éérder met deze ongein te stoppen, wordt simpelweg geantwoord dat de verwerking zo lang duurt en dat het wettelijk mag. Mijn moeder gaat dus nog 4 weken lang iedere dag gebeld worden. Mag het AD 4 weken er over doen om iemands telefoonnummer uit een database te halen? Erg vriendelijk is dit in ieder geval niet!
Reactie door 1953 op 11-10-2014 03:12
LET OP! Dit is de rubriek DISCUSSIES. Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan hier naar onze andere rubriek VRAAG & BEANTWOORD! In Discussies kunt uw consumentendebat starten! Om het debat beschaafd te laten verlopen heeft de redactie enkele spelregels opgesteld. Ons verzoek aan iedereen is om deze in acht te nemen. Bel-me-niet register! AD hoort u door te verwijzen na een gesprek met het Bel-me-niet-register. Link naar Bel-me-niet-register: [url=https://www.bel-me-niet.nl/: Bel-me-niet![/url:
Reactie door tijger1 op 11-10-2014 13:01
@1953 Scheid hier toch mee uit.
Reactie door aurora1 op 11-10-2014 15:23
Wederom punten sprokkelen vanuit het nachtverblijf....
Reactie door tot15karakters op 11-10-2014 15:35
Stuur ze eens een Email dat je niet gebeld wilt worden... met je telefoon nummer erbij dat ze moeten verwijderen... Tevens een link naar dit forum en vraag reactie.... Wedden dat ze dan wel iets schrijven....
Reactie door fred_m op 15-10-2014 23:03
Van: Fred Meijer Verzonden: vrijdag 10 oktober 2014 16:18 Aan: 'info@persgroep.nl' Onderwerp: klacht over telefoonterreur van het AD Geachte heer, mevrouw, Mijn moeder (70 jaar) wordt de afgelopen maanden ongeveer 2 maal per dag gebeld door het nummer 088-8800805. Dit nummer blijkt dus gebruikt te worden voor verkoopacties van het Algemeen Dagblad. Iedere keer gaat haar telefoon 1 a 2 keer over en daarna stopt het. Als ze opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Het gebel vindt plaats in de middag maar ook regelmatig om 10 uur 's avonds. Ik heb het AD gebeld om te vragen of ze hiermee willen stoppen. Het blijkt dat ze haar gegevens hebben, omdat ze vorig jaar een abonnement is aangesmeerd op het winkelcentrum. Dat aanbod was de krant een jaar lang voor 4 euro per maand en een gratis tablet. Uiteraard heb ik direct het abonnement weer stopgezet, omdat zo'n abonnement natuurlijk helemaal niet kan voor dat geld. Het abonnement was natuurlijk vele malen duurder, in dit geval was er sprake van (doelbewuste) misleiding. In ieder geval heb ik bij het AD aangegeven dat het dagelijkse gebel moet stoppen. Haar nummer is inmiddels aangemerkt als niet te bellen, echter het AD geeft aan dat de verwerking hiervan zo'n 4 weken duurt. Op mijn vraag om éérder met deze ongein te stoppen, wordt simpelweg geantwoord dat de verwerking zo lang duurt en dat het wettelijk mag. Mijn moeder gaat dus nog 4 weken lang iedere dag gebeld worden. Omdat ik dus niet verder kom bij het AD, wil ik u vragen mij te helpen om ervoor te zorgen dat mijn moeder niet meer iedere dag door de telefooncomputer van het AD gebeld wordt. Ik hoop dat de Persgroep in dit geval wel buiten de (zelfverzonnen) regels wil meedenken en een oudere dame ’s avonds een normale nachtrust gunt zonder onnodige telefoontjes. Het nummer in kwestie is xxxx-xxxxxx. Ik hoop snel van u een positieve reactie te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Fred Meijer
Reactie door fred_m op 15-10-2014 23:03
Van: Fred Meijer Verzonden: woensdag 15 oktober 2014 23:00 Aan: 'info@persgroep.nl' CC: 'ad@ad.nl' Onderwerp: Klacht over telefoonterreur van het AD Geachte heer, mevrouw, Afgelopen vrijdag heb ik u onderstaande email gestuurd. Helaas heb ik nog geen reactie van u mogen ontvangen. Dit stelt mij enorm teleur, aangezien de Persgroep in mijn ogen een professioneel Vlaams bedrijf is… Mijn moeder (tel. nr. xxxx-xxxxxx) wordt nog steeds iedere dag 2 keer gebeld dor het nummer 088-8800805 (AD). De telefoon gaat 1 of 2 keer over, daarna stopt het. Als ze snel opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Ik hoop dat u begrijpt hoe vervelend dit is. Dit gebeurt iedere dag en dat nu al maanden (en dat is echt niet overdreven)! Soms zelfs om 10 uur ’s avonds. Ik wil u nogmaals dringend vragen om er voor te zorgen dat dit per direct stopt. Desnoods zorgt u ervoor dat mijn moeder daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt, zodat ze de aanbieding kan weigeren en het bellen daarna stopt! Omdat ik geen reactie heb gekregen, heb ik de volgende berichtengeplaatst op internet: Avrotros Radar: “Telefoonterreur door AD” https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=1&t=149988 Vara Kassa: “Telefoonterreur door AD” http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/telefoonterreur-van-het-algemeen-dagblad/ Klacht.nl: “Telefoonterreur door AD verkoopcomputer” http://www.klacht.nl/algemeen-dagblad/klacht/telefoonterreur-van-ad-verkoopcomputer/ Facebook: AD facebookpagina https://www.facebook.com/AD.NL/posts/848757478476678?comment_id=848758291809930&reply_comment_id=848759828476443&offset=0&total_comments=1358¬if_t=share_reply Twitter: Verzoek aan webcare https://twitter.com/Fred_M_NL/status/520590615588134912 Ik ga er van uit dat u de moeite neemt om mijn mail te beantwoorden, daarnaast ga ik er van uit dat u deze situatie net zo vervelend vindt als ik en er iets aan doet! Als laatste wil ik u er op wijzen dat (zie onderstaand relaas) mijn moeder dus geen abonnee geweest is. Ook al was haar een abonnement aangesmeerd op straat, er is nooit een overeenkomst geweest en ze heeft ook nooit betaald. Volgens de Nederlandse wet mag u haar dan ook niet bellen! Mijn moeder staat ingeschreven in het bel-me-niet-register! Met vriendelijke groet, Fred Meijer
Reactie door fred_m op 17-10-2014 13:59
Net gebeld door het AD. Duizendmaal excuses, echter het telefoonnummer is verspreid naar diverse derde partijen. Ze hebben alle begrip, vinden het heel vervelend en het "management" neemt het hoog op, maar het kan 4 weken duren. Met andere woorden, nog steeds geen oplossing. Inmiddels heb ik op klacht.nl dezelfde klacht vaker voorbij zien komen. We zijn dus niet de enige. Een aanbod voor een kadootje heb ik afgeslagen. Daar gaat het mij niet om. Excuses heb ik ook afgeslagen. Ik wil gewoon dat het hinderlijke bellen (2x per dag) stopt en dat is nog steeds niet gebeurd.
Reactie door fred_m op 17-10-2014 14:42
Soortgelijke klachten op klacht.nl. AD reageert daar trouwens al maanden niet meer op klachten... http://www.klacht.nl/algemeen-dagblad/klacht/bellen-voor-abonnement/ http://www.klacht.nl/algemeen-dagblad/klacht/onbekende-beller-prive-nummer-stalking-is-het-ad/ http://www.klacht.nl/algemeen-dagblad/klacht/callcenter-blijft-maar-bellen/ http://www.klacht.nl/algemeen-dagblad/klacht/overmatig-telefonisch-contact/
Reactie door klaag_meneer op 19-10-2014 09:27
www.klacht.nl is een commerciële website. Veel bedrijven reageren niet op de klachten die hier vermeld staan. Daarnaast hebben bedrijven tegen een abonnement de mogelijkheid klachten te verwijderen. Als je wilt klagen moet je dit doen bij de partij zelf maar je kunt ze niet verplichten op sites van derden te reageren op klachten en/of hier conclusies aan verbinden. Een goede site is klachtkompas, hierbij zijn bedrijven vooraf benaderd om mee te doen (is van de consumentenbond). Als je gebeld wordt door een callcenter en je hoort niemand heeft dit vaak een simpele oorzaak. Het systeem werkt op basis van degene die gebeld wordt, als deze bij het opnemen erg zacht of wacht tot de andere partij iets zegt krijg je niemand aan de lijn. Ze bellen meerdere mensen tegelijk en pas als er opgenomen wordt dan wordt de lijn gekoppeld aan een medewerker.
Reactie door costnix op 23-10-2014 16:21
Uw moeder moet gewoon de telefoon weer neerleggen als ze gebeld wordt. Ruwere maatregelen zijn ook mogelijk: Sacherijnige reacties. Blazen op een scheidsrechtersfluitje in de telefoon. Antwoorden in een vreemde taal, .....
Reactie door criticus13 op 22-11-2014 13:06
Beste Fred Meijer, Het AD valt onder de Persgroep en die werkt samen met het callcenter BSG in Almere. Wellicht is het een idee om met hen in contact te komen. Ook ik word nu dagelijks bestookt met telefoontjes, nadat ik een proefabonnement heb genomen. Laat ik vooropstellen dat ik zeer tevreden ben over het AD als krant, maar niet over de bezorging en zeker niet over het callcenter dat mij dagelijks belt en dan ook elke keer dezelfde vragen stelt (wat vond u van de krant, welke delen vind u interessant, wilt u een interessante week-/ weekendaanbieding?) Bij het callcenter noteren ze blijkbaar niet wat ze in het vorige gesprek met mij hebben besproken en zeggen dat ook gewoon tijdens het gesprek. Ik vind het zeer slordig. Zodra ik nu een privénummer zie verschijnen op mijn mobiel neem ik niet meer op. Heel vervelend! Het callcenter BSG in Almere is gevestigd aan de Rooseveltweg 15, 1314 SJ Almere, tel.: 036 - 7517000, fax : 036 - 7517097. O ja, de jongeman die ik het laatst sprak zei dat hij ging noteren dat ze mij over een maand kunnen terugbellen, maar kon niet uitsluiten dat ik niet eerder teruggebeld zal worden. Wat is dit? Met vriendelijke groet, Criticus13.
Reactie door zoekster op 22-11-2014 14:15
Bij aankopen van Media Markt kun je 1 maand lang gratis een internetkrant krijgen. Ik dacht eerst, misschien een idee. Maar toen ik zag wat voor gegevens je er allemaal voor in moest vullen, heb ik er toch maar vanaf gezien. Denk dat ik anders ook platgebeld zou worden door die vervelende callcenters.
Reactie door fred_m op 22-11-2014 16:40
Beste criticus13, Na mijn berichten op kassa, radar, facebook en de mails direct aan het AD en de Persgroep is het uiteindelijk gelukt om van de hinderlijke telefoontjes af te komen. Niet binnen de gestelde 4 weken, maar binnen een kleine twee weken. Het kan dus wel! Ook al vind ik twee weken nog steeds erg lang... Groeten, Fred

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor