Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 Onterechte Exorbitante Rekening

Geplaatst door: marcel71 op: 06-03-2013 19:31
Ook wij hebben dit aan den lijve ondervonden. Wij zijn overgestapt van KPN naar Tele2.Lekker goedkoop. Op 5 feb is onze sim only abonnement ingegaan. Blijkt er een bedrag van 343 euro te zijn afgeschreven. Internetkosten.. Hoe in hemelsnaam is dat mogelijk. Roaming uit, 3G uit, alleen maar WIFI thuis. Vandaag werd ik teruggebeld. Het waren de internetkosten, jaja. Op 11 feb om 17.26 uur een sms. Wij hadden al 15 euro aan internetkosten...hoe dan???? Ik heb de simkaart eruit gehaald en ben alle instellingen nagegaan. Alleen wifi stond open. Toen heb ik de simkaart weer teruggedaan in het mobieltje Ik gaf aan dat er in het begeleidend schrijven stond dat na 225 aan belkosten een bericht zou komen dat er overschreden was. De heer aan de lijn zei dat in ons geval het max bedrag van 100 euro was. Ik vroeg hoe dit dan dat het naar 443 euro was geklommen, en dit op 11 februari, in één dag, wij hebben gewoon gewerkt die dag, echt geen tijd om te internetten.Daar heeft u gelijk in zei de medewerker. Toen kwam hij met de uitleg, het staat in de bepaling maar u als consument kan daar geen rechten aan ontlenen. Ik moest ook aannemelijk maken dat roaming en G3 uit stond zij hadden geconstateerd dat er internet was gebruikt. Wat??? dat mag niet worden worden verstrekt ivm privacy. Het zijn mijn gegevens!!! Hoe corrupt kan je zijn!!! Nu weet ik waarom zij de goedkoopste zijn, door deze oplichtingspraktijken krijgen ze zoveel geld binnen, dat je de goedkoopste kan zijn!!!!!! Zelf heb ik ook nog een abonnement lopen, de sim only is van mijn vrouw. Zit helaas nog een jaar vast aan die oplichters. En dan komen ws zo ook met: wat vervelend om te horen. Houd die gemaakte sympathie maar bij je. Het is letterlijk een zwart schaap in wolfskleren. Ik zal sowieso strijden voor mijn recht, brieven schrijven naar instanties en consumenten-programma's. Deze wanpraktijken moeten worden gestopt. Het bedrag heb gestorneerd. Jarenlang bij KPN(sinds 2000) gezeten, dit is nog nooit gebeurd bij KPN. Vreemd hé.... dat het na 6 dagen wel bij Tele2 gebeurt. Het is te triest voor woorden, dat bedrijf Tele2. De incassobureau zal wel worden ingeschakeld, deurwaardertje erbij... Is het niet, Tele2!!!! AANVULING:In de handleiding bij de sim only staat dat er bij 225 euro een sms zal verschijnen. In ons geval zou het 100 euro zijn. WAAROM verzuimd Tele2 dit te melden? HOE kan het zo zijn, dat bij meerdere klanten een SMS komt dat er internet wordt gebruikt en JUIST op deze dag bv een rekening komt van 282 euro, in ons geval 443 euro, MAAR NOGMAALS: 3G HEEFT ALTIJD UIT GESTAAN EN ROAMING OOK!!!!! Alleen gebruik gemaakt, thuis, via WIFI bij ZIGGO.Op het forum zie je dit voorkomen en vindt Tele2 dat zij haar klanten wel had moeten informeren en de klant gelijk geven. Alleen mobielkosten betalen. En zoals in de rechtspraak voorkomt, de jurisprudentie, gezien dezelfde situatie, dat Tele2 dezelfde mening moet hebben. GELIJKE MONNIKEN GELIJKE KAPPEN. Deze situatie is NIET anders. Wij komen thuis van het werk en ontvangen een SMS dat er al 15 euro aan internet kosten is verbruikt, schier onmogelijk!! Dan gaan de kosten op deze dag van 15 EURO naar 443 euro(442MB!!!!), geen SMS meer, niets. Als Tele2 er juist voor zijn klanten is, behoeden zij haar klanten te allen tijde!!! Dan ben je een goede provider. En nogmaals, begint eentonig te worden, de eerder genoemde dingen stonden UIT!!! Bij KPN is dit nog nooit gebeurd!! Waarom zijn wij weggegaan van KPN?! Het is zo onterecht allemaal!!!
Reactie door tele2webcare op 07-03-2013 12:08
Beste marcel71, Het spijt me te lezen dat je onverwacht zo’n hoge rekening hebt ontvangen voor dataverbruik. Zoals je wellicht weet kan dataverbruik verschillende oorzaken hebben, maar feit blijft wel dat dit natuurlijk heel vervelend is. Om wat voor toestel gaat het? Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door marcel71 op 07-03-2013 14:19
HEt beteft een Iphone 3G, paar jaartjes oud al.
Reactie door tele2webcare op 08-03-2013 09:12
Beste Marcel, Bedankt voor je reactie. Wanneer je als klant je iPhone naar IOS 6.0.1. of IOS 6.1. heb geüpdatet, is het mogelijk dat je iPhone meer data dan normaal verbruikt. Welke update heb jij op je telefoon staan? Meer informatie over deze bug van Apple vind je [url=https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-174/apple-ios-6-0-1-ios-6-1-zorgde-voor-hoog-dataverbruik-16227/: op ons forum.[/url: Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door marcel71 op 08-03-2013 09:38
Hallo, Wat betreft de update, wij hebben nog nooit geüpdate, deze iphone draait nog steeds onder IOS 3.0.zoals deze uit de fabriek kwam een aantal jaar geleden.
Reactie door arjan66 op 10-03-2013 16:07
Dag redactie, ook hier heb ik last van. Ik heb van Ziggo een verbruiksapp gedownload die al maanden gebruik, vrij nauwkeurig is. Echter afgelopen maand een factuur van 97 euro terwijl het aantal belminuten zoals weergegeven in mijn telefoon, de helft bedroeg van wat Tele2 zegt. Een redelijk IQ-loze mevrouw van de facturatie roept dat ik gewoon dit allemaal gebeld heb. Onzin en aantoonbaar! Maar hoe krijg je dit weer terug? Ik ga sowieso weg bij tele2.
Reactie door tele2webcare op 11-03-2013 16:04
Beste Marcel, Bedankt voor je reactie. Zou je me je postcode, huisnummer en klantnummer kunnen sturen via danielle@tele2.com o.v.v. marcel71 / Kassa Vara. Dan kan ik voor je in de systemen kijken of ik meer duidelijkheid kan krijgen over je dataverbruik. @arjan66; Wat vervelend dat je hetzelfde probleem ervaart. Om er voor te zorgen dat er geen discussies door elkaar heen gaan lopen wil ik je vragen een eigen topic te openen. Dan kunnen we daar zo goed mogelijk je vragen beantwoorden. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door tele2webcare op 12-03-2013 11:24
Beste Marcel, Bedankt voor het opsturen van je gegevens. Ik pak het voor je op en kom er zo snel mogelijk op terug. Als je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebt dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door marcel71 op 15-03-2013 14:50
Hallo Danielle, Graag je reactie... Is nu drie dagen geleden. Ligt als een steen op mijn maag!! Wij hebben de simkaart al sinds 2 weken op de stortplaats van Vleuten gegooid... Doorgeknipt en wel, sinds 1 maart. Jammer, wij hadden dit nummer sinds 2000.....
Reactie door tele2webcare op 18-03-2013 16:15
Beste marcel71, Vervelend dat er nog geen contact is geweest om een oplossing voor je te vinden. Ik zie dat mijn collega contact met je heeft opgenomen en je helaas niet heeft kunnen bereiken. De belpoging zal zo snel mogelijk herhaald worden. Zou je in de tussentijd kunnen aangeven wanneer je overdag het beste bereikbaar bent? Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door marcel71 op 18-03-2013 16:42
Hallo Danielle, Ik ben weldegelijk gebeld, zie in mijn betoog boven van 6 maart. Ik ben toen op mijn eigen nummer gebeld: 06-23220775. Hier ben ik na die ene keer niet meer op gebeld. Het andere nummer waar het al die tijd om gaat: 06-10516112, is niet EN zal nooit meer in de lucht zijn. Of mijn mobiele nummer gebruiken of gewoon per mail(VOORKEUR) contact. Alvast bedankt!
Reactie door zoekster op 18-03-2013 17:07
Marcel, je moet dit draadje eens lezen KLIKKLIK
Reactie door marcel71 op 18-03-2013 20:04
Zoekster, dank je voor je advies. Ga inderdaad de geschillencommissie inschakelen. Zie overduidelijk het bekende lijntje of kluitje is wat nu gaande is. De geschillencommissie kost wel geld zie ik, maar ik sta gewoon in mijn recht. Het is het echt waard! Heb zojuist mijn acount aangemaakt bij de GC. Even invullen en het loopt. ** Voor Tele2: jammer dat het zo moet terwijl de oplossing zo simpel is. Ik blijf knokken voor mijn recht tot het bittere eind!!!!
Reactie door tele2webcare op 19-03-2013 11:21
Beste marcel71, Ik wil je bedanken voor het doorgeven van het nummer waar op je bereikbaar bent. Ik zie dat mijn collega je op een ander nummer heeft geprobeerd te bereiken. Ik heb je correcte telefoonnummer daarom direct doorgegeven zodat er z.s.m. contact met je opgenomen kan worden. We doen ons best om samen met jou tot een oplossing te komen en willen je graag hierbij helpen. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door marcel71 op 19-03-2013 12:04
Hallo Danielle, Wat een beter idee is, is om dit via mijn mailadres te doen die bij jullie bekend is. Dit moet in mijn dossier staan met nummer 17576967.
Reactie door tele2webcare op 20-03-2013 13:20
Beste Marcel71, Ik heb van mijn collega begrepen dat hij je inmiddels heeft bereikt en dat jullie de situatie hebben besproken. Dat is goed om te horen. Laat het me gerust weten als je vragen hebt naar aanleiding van het telefonisch contact. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door marcel71 op 20-03-2013 13:37
Hallo Danielle, De kwestie is besproken en opgelost. Bedankt voor de reacties. Met vriendelijke groet, Marcel
Reactie door tele2webcare op 20-03-2013 15:22
Beste Marcel, Fijn om te lezen dat het is opgelost! Bedankt dat je het laat weten. Als ik in de toekomst nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik graag van je. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door zoekster op 20-03-2013 16:04
Was je in geen 100 jaar gelukt als je hier niet had gepost. (en natuurlijk wat dreigen met de geschillencommissie) Die anderen die alleen maar met de klantenservice in gesprek gaan, kunnen gewoon dokken.
Reactie door chantall01 op 03-04-2013 11:43
Hier exact hetzelfde verhaal! Net 3 maanden een sim only abonnement bij Tele 2. Krijg een smsje dat ik 15euro aan internetkosten heb terwijl ik dat helemaal niet gebruik. Ik bel en krijg te horen dat er op 1 dag!! 369 euro aan internetkosten zijn gemaakt!!! Helaas had ik de roaming blijkbaar wel aanstaan want wist ik veel dat ,als je een abonnement neemt van 6 euro per maand voor belminuten, je dan je roaming uit moet zetten! Is mij nooit verteld! Dit is echt niet te geloven...
Reactie door pino123 op 03-04-2013 12:47
Quote: chantall01 schreef op woensdag 3 apr 2013, 11:43: Hier exact hetzelfde verhaal! Net 3 maanden een sim only abonnement bij Tele 2. Krijg een smsje dat ik 15euro aan internetkosten heb terwijl ik dat helemaal niet gebruik. Ik bel en krijg te horen dat er op 1 dag!! 369 euro aan internetkosten zijn gemaakt!!! Helaas had ik de roaming blijkbaar wel aanstaan want wist ik veel dat ,als je een abonnement neemt van 6 euro per maand voor belminuten, je dan je roaming uit moet zetten! Is mij nooit verteld! Dit is echt niet te geloven...einde Quote Weet jij veel.... Ja dat had je kunnen weten.... daar hebben ze een handleiding voor! Als je niet weet hoe je smartphones moet gebruiken, moet je er ook niet een aanschaffen, scheelt een hoop gedoe!
Reactie door chantall01 op 03-04-2013 14:24
Waarom heb ik er bij een andere provider dan nooit problemen mee gehad? Erg onaardige reactie overigens.
Reactie door anoname op 11-04-2013 20:02
hallo danielle Ik heb sinds twee weken een abbonoment afgesloten bij tele en ik heb ook een sms gehad waarin stond dat ik over de helft van mijn datagebruik(2Gb heen was en hoop dat je mee ook misschien kan helpen Alvast bedankt Anoname
Reactie door tijger1 op 11-04-2013 21:07
@anoname U kunt beter zelf een topic openen, want Danielle komt hier normaal gesproken niet terug, omdat de kwestie met Marcel is opgelost. Vermeld in het hoofd In ieder geval Tele 2.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor