Tele2 datakosten binnen enkele uren E650,-
Geplaatst door: wilma b op: 23-07-2013 22:11
Zondag 9:08 21 Juli komt er een sms met de tekst:
U heeft de helft van uw databundel verbruikt. (samenvatting)
Die dag 21:03 :
Uw databundel is op.(samenvatting)
Deze meldingen lijken me een systeemfout, omdat ik druk was en de klantenservice meestal niet op zondag berijkbaar is wacht ik nog even met contact op nemen.
Ik ben nog nooit over mijn bundel gegaan, meestal gebruik ik nog geen 500 mb van mijn 1000 mb bundel. Ik bekijk af en toe mijn mail/whatsapp een beetje dus ik verwacht dat net zoals met de tele2 app die bijna nooit werkt dat dit ook een technisch mankementje zal zijn. Totdat ik maandag de 22 afgesloten blijk te zijn. Tele2 geeft aan dat ik E650,49 aan datakosten moet betalen! Dit terwijl ik geen gebruik heb gemaakt van dataverslinders en geen software-updates heb gedaan (automatische updates gaan alleen via wifi). Ik en mijn vriend hebben gebeld om de zaak te bespreken met de klantenservice van Tele2, deze Mevrouw [edit-red.: begrijpt wel dat ik het onrechtvaardig vind maar ik moet gewoon betalen...
Het is overduidelijk dat dit dataverbruik niets te maken kan hebben met mijn internet verbruik en er ergens in het systeem een fout zit. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat Tele2 de kosten kwijt scheld en gaat onderzoeken hoe het mogelijk is dat dit zo kan gebeuren. Helemaal omdat er op diverse sites talloze slachtoffers zijn die klagen over dit soort situatie's bij Tele2.
Ik ben erg boos ben echt niet van plan om te betalen voor een technische fout.
Reactie door zoekster op 24-07-2013 10:17
Er zijn 2 providers waarbij dit onverklaarbaar hoge dataverbruik constant gaande is. Dat zijn Vodafone en Tele2.
Het was dom om na die melding niet meteen alles uit te zetten. Nu moet u maar zien of u dit gaat winnen. Waarschijnlijk krijgt u als u niet betaalt een betalingsherinnering en daarna een rekening met incassokosten. U kunt het er wel op aan laten komen en wachten tot ze u voor de rechter slepen, maar dan moet u wel een goede zaak hebben. En dat betwijfel ik, want u heeft een waarschuwing gekregen en die genegeerd.
Maar dat u wegkomt bij Tele2.
Reactie door wilma b op 24-07-2013 22:41
Hallo Zoekster,
Ik vind het niet terecht dat je het dom noemt om niet gelijk alles uit te doen.
Na de berichten heb ik mijn toestel namelijk niet meer gebruikt voor internet doeleinden maar wilde wel bereikbaar blijven voor whatsapp. Aangezien whatsapp erg weinig dat verbruikt en ik er van uit ging en ga dat de waarschuwings-smsjes niet terecht waren was ik me niet bewust van wat er nu aan de hand is.
Aan je sterren te zien ben je een ervaren gast op dit forum, heb je een idee hoe vaak dit soort ellende voor komt bij tele2? Mischien is het een item waard in de uitzending van Kassa?
Reactie door zoekster op 24-07-2013 23:10
Quote: wilma b schreef op woensdag 24 jul 2013, 22:41: Hallo Zoekster,
Ik vind het niet terecht dat je het dom noemt om niet gelijk alles uit te doen.
Na de berichten heb ik mijn toestel namelijk niet meer gebruikt voor internet doeleinden maar wilde wel bereikbaar blijven voor whatsapp. Aangezien whatsapp erg weinig dat verbruikt en ik er van uit ging en ga dat de waarschuwings-smsjes niet terecht waren was ik me niet bewust van wat er nu aan de hand is.
Aan je sterren te zien ben je een ervaren gast op dit forum, heb je een idee hoe vaak dit soort ellende voor komt bij tele2? Mischien is het een item waard in de uitzending van Kassa?einde Quote
Goed, laat ik het dan zo zeggen, het was niet handig, want daarmee heb je je rechten grotendeels verspeelt. Zolang Tele2 een smsje stuurt met een waarschuwing zijn ze wettelijk zo goed als onaantastbaar. Dat is het vervelende. Niemand begrijpt waar die data vandaan komen, maar ze zijn er ineens. Er is al eens aandacht voor geweest in een Kassa uitzending en sindsdien hebben de providers beloofd de klanten te waarschuwen, dat was eerst niet het geval. Er was zelfs iemand met een rekening bij Vodafone van 23.000 euro!
De ellende bij Vodafone en Tele2 komt helaas nog steeds voor, maar ze hebben zich nu beter ingedekt.
Het is wel een pittige rekening, die 650 euro en ik vind het heel vreemd dat in die paar uur dat je je mobiel nog had aanstaan er zoveel bij is gekomen.
Zet deze vraag nog eens op het volgende rechtenwinkel.nl forum. KLIK daar zitten juristen en advocaten die een gratis advies geven. Als zij vinden dat je een kans maakt om hier onderuit te komen, zullen ze dat wel melden.
Mocht jij je poot stijf houden is het aan Tele2 om naar de rechter te stappen om je geld op te eisen, dat is voor jou een voordelige positie want je hoeft daardoor geen kosten te maken, omdat je niet de eisende partij bent. Toch is het dan wel zaak om een jurist te vragen om de nodige informatie te geven, want als je verliest moet je wel proceskosten betalen.
Op zich sta ik achter je hoor, maar ik weet dat zo'n zaak bij een geschillencommissie is verloren. Een rechter kan echter anders oordelen dan een geschillencommissie, maar of het in dit geval ook zo is....
Succes! KLIK
Reactie door tele2webcare op 25-07-2013 10:32
Beste Wilma,
Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over een factuur. Een bericht hierover is ook binnengekomen via Facebook en daar is al een reactie geplaatst:
Dataverbruik is afhankelijk van verschillende factoren. Sommige apps blijven zonder dat je het door hebt op de achtergrond gebruik maken van mobiel internet, ook al lijkt het alsof ze uitstaan. Ook kan het voorkomen dat je toestel ongemerkt overgaat op mobiel internet in plaats van wifi. Op ons forum vind je informatie en tips over hoe je dataverbruik kunt beperken: https://forum.tele2.nl/mobiel-internet-182/faq-beperk-mijn-dataverbruik-18147/ Wanneer je een SMS waarschuwingsbericht ontvangt, kun je ervoor kiezen om internet op je mobiele toestel uit te zetten. Hiermee kun je kosten buiten de bundel beperken.
Wanneer je nog vragen hebt over facturen of dataverbruik dan kun je terecht op ons forum. Daar vind je nog meer informatie en medewerkers & gebruikers zijn aanwezig om je zo goed mogelijk verder te helpen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Reactie door zoekster op 25-07-2013 14:08
Ik heb even gekeken op facebook. Zie dat er bij iemand zelfs data worden verbruikt als de telefoon uitstaat.
Lekker cashen daar bij Tele2.
Reactie door wilma b op 25-07-2013 23:28
Beste Danielle,
Is dit de beste reactie die je kunt geven?
Stel je eens voor dat dit jou zou overkomen, zou je dan ook tegen je werkgever zeggen dat hij helemaal gelijk heeft en zonder enig gevoel van woede 650,49 overmaken?
Ik had eigenlijk en empatischer antwoord verwacht dan: "Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over een factuur."
Ik verwacht meer iets in de trant van: "Wat vervelend dat dit is gebeurt, dit kan inderdaad niet de bedoeling zijn. We gaan kijken of we dit op een zo klantvriendelijk mogelijke manier oplossen. Ik zie dat je inderdaad nooit over je bundel gaat en zelfs niet over de helft komt. Ik zal de vordering van 650,49 euro ongedaan maken. Binnen enkele ogenblikken kunt u weer bellen en gebruik maken van uw abonnement. We gaan er alles aan doen om er voor te zorgen dat dit soort vervelende situaties nooit meer voorkomen. Dit zullen we doen door uw dataverbinding af te sluiten direct nadat de bundel op is, als u verder wil internetten hoeft u alleen maar een sms te sturen met het de tekst "hoge internetkosten vind ik niet erg" naar ...."
Ik neem aan dat als je bij een klantenservice afdeling werkt je graag service verleent aan klanten toch?
Reactie door wilma b op 30-07-2013 17:05
Hallo Danielle,
Zowel op facebook, bij de reactie van mijn vriend en op deze discussie reageren jullie al 5 dagen niet. Ik wil graag zo snel mogelijk een oplossing voor deze zaak.
Reactie door tijger1 op 30-07-2013 17:26
@wilma b
Als ik zo uw reactie lees van 25 juli gelooft u nog in sprookjes.
Reactie door wilma b op 30-07-2013 18:15
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 17:26: @wilma b
Als ik zo uw reactie lees van 25 juli gelooft u nog in sprookjes.einde Quote
Hallo Tijger,
Ik geloof niet in sprookjes, wel in goede klantenservice en eerlijke bedrijven.
Met mijn antwoord van 25 juli hoop ik de medewerkers van Tele2 een duwtje in de goede richting te geven. Ik weet dat ik naïef overkom als ik die hoop heb maar er zijn gevallen dat Tele2 uiteindelijk zorgt voor een oplossing...
Reactie door tijger1 op 30-07-2013 18:32
@wilma b
Ik help het u hopen. Succes.
Reactie door wilma b op 30-07-2013 19:07
Ik heb net KLIK gelezen. @Kassa, HELP!!!KLIK
Reactie door wilma b op 30-07-2013 19:10
Hier is het begin van het 29 pagina tellende forum topicHier
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!