Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Scarlet One : In gebreke ?

Geplaatst door: mazzone op: 28-06-2010 21:02
Hallo, zo'n 8 maanden geleden ben ik overgestapt naar Scarlet One internet en telefoon en eerlijk gezegd is hier vanaf het moment van aanvraag tot nu toe alles mis mee. Als eerste was de order "vastgelopen" wat weer voor weken vertraging zorgde. Daarna het pakket binnengekregen. Internet deed meteen, telefoon niet. Hiervoor moest een monteur langskomen. Daarna werkte alles, echter is de snelheid van mijn verbinding niet om over naar huis te schrijven, sterker nog : Diep triest ! Hierover heb ik dik 6 maanden geleden een melding gemaakt bij Scarlet. Maar hun doen er totaal niets mee. het duurt weken voordat je een antwoord krijgt en wanneer je belt, sta je erg lang in de wacht en uiteindelijk als iemand je te woord staat kom je nog geen steek verder. Het laatste antwoord dat ik van Scarlet heb gekregen was dat ze alles nagemeten hadden, maar helaas niet de snelheid van mijn internet konden verbeteren. Even voor de duidelijkheid : Ik heb nadrukkelijk gevraagd om een 8 Mbit ADSL verbinding waarvan ik nog niet eens 1,5 Mbit haal. Hiervoor heb ik bij een andere provider gezeten en een 8 Mbit verbinding waarmee ik nooit problemen heb gehad. Aangezien ik een 2 jarig contract voor 8 Mbit + telefonie heb, maar Scarlet dit dus niet waar kan maken ben ik van mening dat Scarlet in gebreke is en dat ik mijn contract daarom vroegtijdig kan opzeggen en naar een andere provider kan overstappen. Weet iemand of dit inderdaad klopt ? Want ik heb weinig zin om bij Scarlet te blijven betalen voor zo'n dramatische verbinding. Graag zie ik een reactie op deze vraag. Ik denk dat het trouwens ook tijd wordt dat Scarlet aan de tand gevoeld gaat worden, want er zijn veel meer klachten en dan gaat het vooral om de klantenservice en kwaliteit van de dienst. Iemand ook problemen met Scarlet One ?
Reactie door read op 28-06-2010 22:03
mazzone Ik adviseer je om deze vraag/oproep ook op het radarforum te zetten. Dat forum heeft heel veel bezoekers en de kans dat je respons krijgt is dus erg groot. [url: http://forum.www.trosradar.nl/[/url: [url: http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=50[/url: Sukses en groeten, ReadAC.
Reactie door scarlet med. op 16-07-2010 10:25
Beste, Helaas kan ik niet gedetailleerd reageren omdat ik geen klantgegevens van u heb. Voor aanvullende gedetailleerde informatie raad ik u dan ook aan om uw klachten op schrift te stellen en deze ons toe te sturen (Postbus 158, 8200AD, Lelystad). Algemene informatie over de snelheden. Het betreft inderdaad een "tot" snelheid. Dit doordat m.n. de afstand tot de wijkcentrale veel invloed heeft op de snelheid. Verder kan uw randapparatuur of gebruikte software invloed hebben op uw snelheid (andere PC, nieuwe router, vernieuwde beveilingssoftware etc.). Dat u voorheen wel een hogere snelheid haalde kan komen door de hieronder staande algemene informatie of doordat u een ander soort dienst afnam (kabel, glasvezel). Om te bepalen of de snelheid door uw eigen hard-/software wordt vertraagd of doordat het signaal aan de lage kant is, dient u een snelheidstest doen (http://www.speedtest.nl). U kunt alleen een goede test doen wanneer u uw PC direct aansluit op de modem, zonder tussenkomst van een router of andere apparatuur en met de juiste kabel (cross cable). Voorts dient u tijdens de test uw beveiligingssoftware tijdelijk uit te schakelen. Mocht blijken dat het door Scarlet aangeboden signaal te laag is, kunt u de resultaten van de test naar ons opsturen met een begeleidende brief. Blijkt dat e.e.a. aan de hard-/software ligt, dient u e.e.a. zelf aan te passen.
Reactie door mazzone op 11-08-2010 11:53
Hallo medewerker van Scarlet, Leuk verhaal en niets nieuws. Dit heb ik reeds tientallen keren te horen gekregen, maar het lost niets op. U refereerd naar het feit dat ik misschien een glas of kabeldienst voorheen heb afgenomen, maar dat is niet het geval. Ik heb jarenlang gewoon ADSL op dezelfde lijn gehad, zonder problemen. Het bekende verhaal van een router, PC, firewall en virusscanner heb ik ondertussen ook genoeg gehoord. ik heb een kaal geinstalleerde zonder firewall/virusscanner direct op het Scarlet modem (zoals ik die gekregen heb van Scarlet) aangesloten en dit leidde tot exact dezelfde dramatische resultaten. Filmpjes van Youtube die ik bijna niet kan afspelen, Online radio die constant loopt te bufferen en websites die in vergelijking met een 56k modem een eeuwigheid duren om te laden. Aangezien ik ruim 15 jaar als network engineer in het vak zit, weet ik wel degelijk waar ik over praat en dat deze praktijken gewoon niet door de beugel kunnen. Ondertussen heb ik er schoon genoeg van. Alles heb ik geprobeerd en jullie praktisch onbereikbare "beste klantenservice van 2009" doen er ook helemaal niks aan behalve het probleem op een stapel gooien en er vervolgens niets mee doen. Vandaag gaat een brief naar Scarlet toe waarin ik Scarlet in gebreke stel, want ik heb het echt helemaal gehad ! Ik zoek wel een provider die wel kan leveren wat ie belooft.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor