Postnl en medewerkers uit sociale werkplaats
Geplaatst door: caserena op: 07-05-2014 10:56
Een jaar geleden ongeveer kwam Postnl op het idee hun personeel op straat te gooien en deze te vervangen door medewerkers uit o.a. sociale werkplaatsen. Een woordvoerder van Postnl gaf de verzekering dat de kwaliteit van bezorging niet hieronder zou lijden. Ik heb helaas andere ervaringen. Ik werk al jaren met Postnl en eigenlijk al die tijd zonder veel klachten. Deze begonnen echter zo'n jaar geleden. Pakketten die vanuit het buitenland naar me gestuurd werden, werden plotseling van het ene op het andere moment met regelmaat in Amsterdam omgelabeld. Pakketten die ik verzond kreeg ik de volgende dag op mijn verzendadres aangeleverd. Pakketten van en naar klanten worden omgelabeld. Vorige week de hele week bezig geweest om een pakket dat door een klant verzonden is op mijn adres afgeleverd te krijgen. Momenteel loopt er weer een zaak met een pakket wat vorige week verzonden is en nu alweer een week in het sorteercentrum in Hoorn ligt weg te rotten omdat niemand in staat is het pakket op de juiste route te zetten. Postnl komt altijd met hetzelfde excuus dat waarschijnlijk de adressering niet goed is. Natuurlijk een domme kul uitspraak, het zijn notabene labels die door Postnl via de onlineverzendservice van Postnl aangemaakt worden. Dit systeem gebruik ik al jaren zonder daar voorheen echte klachten mee gehad te hebben.
Wat me dus opgevallen is, is dat deze klachtenstroom begonnen is rond de periode dat bovenstaand bericht door Postnl naar buiten gebracht is. Deze adreswijzigingen/omlabellen gebeurd handmatig. Diverse malen heb ik ook al gevraagd hoe het mogelijk is dat dit gebeurd. Hierop krijgt men natuurlijk geen antwoord. Daarom heb ik ook duidelijk in een van de vele klachten die ik Postnl de laatste maanden geschreven heb aangegeven dat men op dit moment werkt met personeel dat voor dit werk niet capabel is. Indien men belt met de vraag waarom het pakket niet op de goede route naar het verzendadres gezet kan worden krijgt men als antwoord dat het systeem dit niet toelaat. Alweer zo'n kul antwoord want men kan wel een pakket een andere adres geven anders zouden de pakketten niet omgelabeld zijn waardoor het pakket ergens aan het rondzweven gaan. met de zaak die nu loopt scant men wel elke dag het pakket dat vervolgens daarna weer aan de kant gegooid wordt. Terwijl men alleen op het pakket naar het adres van de ontvanger hoeft te kijken en dit zo kan omstellen.
Daarom ook mijn vraag. Hebben meerdere gebruikers van Postnl dezelfde ervaring als ik, dat het aantal klachten bij Postnl het laatste jaar is toegenomen. Dit zou er dan inderdaad op wijzen dat de kwaliteit van bezorging er dus wel onder te lijden heeft. Dat Postnl dus inderdaad het verkeerde personeel op de juiste plaats heeft staan.
Reactie door tijger1 op 07-05-2014 11:06
Ik zou zeggen, toets eens Post in in het zoekvak rechtsboven en lees de klachten.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!