Pas op voor telefonische verkoop T-Mobile!
Geplaatst door: ranran op: 16-02-2010 12:25
Omdat ik een iPhonegebruiker ben, ben ik vorige week gebeld door T-Mobile. De verkoper mocht mij een spetterend aanbod doen (verlenging van mijn huidige abonnement met nieuwe iPhone), maar dat was niet zo spetterd! In ieder geval, dat was ik van mening. Uiteindelijk heb ik gezegd dat hij mij de aanbieding verder mocht toelichten in een mail. Ik ging dus niet in op het aanbod. Waarna hij vroeg welke kleur iPhone ik zou willen hebben. Al met al dacht ik dat ik de verkoper lekker had afgepoeierd, maar 3 dagen later bleek dat er een bestelling voor mij klaar lag, waarvoor ik alleen een afspraak hoefde te maken! Belachelijk dus!
Kortom, pas op voor de telefonische verkooptrucs van T-Mobile!
Reactie door read op 16-02-2010 13:30
Dag ranran,
Probeer deze onbeschofte gang van zaken eens recht te breien, door kontakt op te nemen met:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via
webcare@t-mobile.nl
zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Met vriendelijke groet, T-mobile Webcare
--------------------------------------------------------------------------------------------
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door tdehond op 16-02-2010 13:38
Als klant bij een bedrijf kunt u gebruik maken van uw Recht van Verzet.
U verbiedt een bedrijf u op geen enkele manier meer te benaderen met reclame of aanbiedingen.
Recht van Verzet
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Over_ons/Samenwerking/Betrokken_organisaties/Alle_organisaties/College_bescherming_persoonsgegevens_CBP
Een signaal afgeven hier:
https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm
Wet Bescherming Persoons gegevens
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/wbp/
------------------------------------------
Bent u al aangemeld bij bel me niet register tegen teleterreur?
knippen en plakken in uw browser:
https://www.bel-me-niet.nl/
Reactie door ranran op 16-02-2010 13:40
Quote: tdehond schreef op dinsdag 16 feb 2010, 13:38: Als klant bij een bedrijf kunt u gebruik maken van uw Recht van Verzet.
U verbiedt een bedrijf u op geen enkele manier meer te benaderen met reclame of aanbiedingen.
Recht van Verzet
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Over_ons/Samenwerking/Betrokken_organisaties/Alle_organisaties/College_bescherming_persoonsgegevens_CBP
Een signaal afgeven hier:
https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm
Wet Bescherming Persoons gegevens
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/wbp/
------------------------------------------
Bent u al aangemeld bij bel me niet register tegen teleterreur?
knippen en plakken in uw browser:
https://www.bel-me-niet.nl/
einde Quote
Er is inmiddels een klachtenbrief per post naar uw organisatie verstuurd! Ga er vanuit dat dat voldoende is en wacht ook met smart op een correcte reactie!
Reactie door ranran op 16-02-2010 13:43
Quote: read schreef op dinsdag 16 feb 2010, 13:30: Dag ranran,
Probeer deze onbeschofte gang van zaken eens recht te breien, door kontakt op te nemen met:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via
webcare@t-mobile.nl
zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Met vriendelijke groet, T-mobile Webcare
--------------------------------------------------------------------------------------------
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
einde Quote
Inmiddels heb ik per post een klachtenbrief geschreven, neem aan dat dat op dit moment voldoende is! Ik verwacht hierop een correcte reactie!
Reactie door tdehond op 16-02-2010 13:43
Hopelijk annuleert u deze "aanbieding" schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging binnen de wettelijke termijn die hier voor staat in de Wet Verkoop op afstand!
Voorbeeldbrief annuleren overeenkomst op afstand binnen 7 werkdagen
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Telemarketing/Voorbeeldbrief_Ontbinding_telefonisch_gesloten_overeenkomst_binnen_de_bedenktermijn_van_7_werkdagen
Reactie door tdehond op 16-02-2010 13:45
Quote: ranran schreef op dinsdag 16 feb 2010, 13:43: Quote: read schreef op dinsdag 16 feb 2010, 13:30: Dag ranran,
Probeer deze onbeschofte gang van zaken eens recht te breien, door kontakt op te nemen met:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via
webcare@t-mobile.nl
zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Met vriendelijke groet, T-mobile Webcare
--------------------------------------------------------------------------------------------
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
einde Quote
Inmiddels heb ik per post een klachtenbrief geschreven, neem aan dat dat op dit moment voldoende is! Ik verwacht hierop een correcte reactie!einde Quote
Hopelijk heeft u de koppelverkoop in uw brief geannuleerd!
Verzenden aangetekende brieven
Niet aangetekende brieven zijn kansloos bij sommige bedrijven.
Bewaar kopie van uw brief + verzend- en vooral bewijs dat uw brief daar bezorgd is in map en bewaar de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst minimaal 5 jaar.
Reactie door tdehond op 16-02-2010 13:52
Aanvulling
Mij is bij dit bedrijf gezegd, dat mijn brief nniet was aangekomen, terwijl ik bewijs van aankomst daar ( handtekening retourkaart) voor mij had liggen.
Reactie door hfpk op 16-02-2010 18:03
Je kan tegenwoordig je laten registeren dat je niet wilt gebeld wilt worden voor acquisitie. Als iemand me dan belt dan zeg ik gelijk dat ik bij de consumentenbond sta geregistreerd dat ik niet gebeld wilt worden voor acquisitie. Ik krijg dan altijd gelijk een excuus en gesprek is tot een einde. Misschien voor jou ook een idee om je te laten registeren.
Reactie door tdehond op 16-02-2010 18:25
Quote: hfpk schreef op dinsdag 16 feb 2010, 18:03: Je kan tegenwoordig je laten registeren dat je niet wilt gebeld wilt worden voor acquisitie. Als iemand me dan belt dan zeg ik gelijk dat ik bij de consumentenbond sta geregistreerd dat ik niet gebeld wilt worden voor acquisitie. Ik krijg dan altijd gelijk een excuus en gesprek is tot een einde. Misschien voor jou ook een idee om je te laten registeren.einde Quote
Er is een nieuwe wet.
Als u zich aanmeldt bij het bel me niet register, dan mag u daarna niet meer gebeld worden door telemarketers.
Zij zijn verplicht het bel me niet register te raadplegen.
Bent u ergens klant, dan mag dit bedrijf wel bellen.
U kunt dan aangeven dat u niet meer voor aanbiedingen of reclame benaderd mag worden.
U maakt dan gebruik van
uw Recht van verzet
E.e.a. is dus in de wet geregeld en u kunt alles buiten de consumentenbond om regelen.
Zie mijn 1ste reactie in dit draadje.
Reactie door dulong op 17-02-2010 10:49
@Ranran
Precies hetzelfde gehad, tot en met mijn verzoek om een mail te sturen.
Volgens T-Mobile had ik een bestelling gedaan.
Nu al drie keer gebeld met T-Mobile. Iedere keer hetzelfde verhaal verteld. Drie keer een andere reactie. Gevolgd door een brief van T-Mobile dat mijn abonnement is verlengd met dankzegging voor dat ik bij ze blijf.
De ene collega verwijst naar de andere en vindt dat de vorige (die uiteraard van een andere afdeling is) het helemaal fout heeft gedaan. Ik krijg geen nieuwe aanbieding meer.
Op mijn vraag hoe het kan dat T-Mobile de puinhoop maakt, waar ik buiten sta maar wel het slachtoffer van ben, was het antwoord: T-Mobile kan niets meer voor u doen.
Nou, dank je wel T-Mobile.
ralph
Reactie door stacey op 17-02-2010 22:17
Quote: hfpk schreef op dinsdag 16 feb 2010, 18:03: Je kan tegenwoordig je laten registeren dat je niet wilt gebeld wilt worden voor acquisitie. Als iemand me dan belt dan zeg ik gelijk dat ik bij de consumentenbond sta geregistreerd dat ik niet gebeld wilt worden voor acquisitie. Ik krijg dan altijd gelijk een excuus en gesprek is tot een einde. Misschien voor jou ook een idee om je te laten registeren.einde Quote
Bedrijven waar je reeds een abo/contract hebt lopen mogen je Wel bellen met aanbiedingen of je nu geregistreerd staat of niet........dat valt onder `service`en dan moet je eventueel bij bedrijf zelf aangeven dat je dat niet wenst.
Reactie door ranran op 18-02-2010 09:28
Quote: dulong schreef op woensdag 17 feb 2010, 10:49: @Ranran
Precies hetzelfde gehad, tot en met mijn verzoek om een mail te sturen.
Volgens T-Mobile had ik een bestelling gedaan.
Nu al drie keer gebeld met T-Mobile. Iedere keer hetzelfde verhaal verteld. Drie keer een andere reactie. Gevolgd door een brief van T-Mobile dat mijn abonnement is verlengd met dankzegging voor dat ik bij ze blijf.
De ene collega verwijst naar de andere en vindt dat de vorige (die uiteraard van een andere afdeling is) het helemaal fout heeft gedaan. Ik krijg geen nieuwe aanbieding meer.
Op mijn vraag hoe het kan dat T-Mobile de puinhoop maakt, waar ik buiten sta maar wel het slachtoffer van ben, was het antwoord: T-Mobile kan niets meer voor u doen.
Nou, dank je wel T-Mobile.
ralph einde Quote
Inmiddels heb ik telefonisch een bericht gekregen dat mijn verlenging is geannuleerd. Heb daarvoor een aantal maal telefonisch contact gehad, heb persoonlijk een brief afgeleverd bij het hoofdkantoor in Den Haag en heb het eveneens gemeld in een T-Mobilewinkel, zodat ze daar ook een aantekening konden maken in mijn dossier.
Al met al natuurlijk rond uit belachelijk voor iets waar geen toezegging voor hebt gedaan.
Volgende keer zal ik bij het afsluiten van een abonnement goed bedenken of ik dit zal doen bij T-Mobile!
Reactie door read op 18-02-2010 11:48
Dag ranran,
Eind goed al goed, zullen we maar zeggen. Proficiat!!!
GHroeten, ReadAC.
Reactie door tdehond op 18-02-2010 12:32
t.a.v. een rekening van dit bedrijf ben ik toch wel aangenaam verrast.
Voor 5,39 minuten bellen naar een servicenummer buiten de bundel voordeelsim is 1,23 euro berekend.
Daar word ik vrolijk van.
Reactie door dulong op 19-02-2010 11:25
De T-Mobile klucht bij mij zet zich helaas voort.
Gisteren een factuur van een dikke zestig euro gekregen voor het nieuwe abonnement.
Net (vrijdag) een telefoontje van een medewerker. ZIj kunnen niets meer terugdraaien.
Ik moet nu aan de vervoerder zeggen dat ik het toestel niet MEER wil.
Alsof ik het ooit heb gewild.
Dat weiger ik. Nu zal er wel van alles worden afgeschreven. T-mobile en consumentenrecht ? Die gaan niet samen.
Reactie door tdehond op 19-02-2010 11:58
@dulong
Als u niet heeft afgesproken om een nieuw abonnement i.c.m. levering van een telefoon aan te gaan.
Dan raad ik u aan om schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging bezwaar aan te tekenen.
Geeft aan dat u de telefoon niet in ontvangst zult nemen en dat u wenst dat Tm u rechtsgeldig bewijs overhandigt dat u deze overeenkomst gesloten heeft binnen ....... dagen.
b.v. voice log laten beluisteren o.i.d.
Verzoek om binnen uiterlijk 30 dagen de koppelverkoop abonnement + telefoon in te trekken.
Geeft aan dat als u genegeerd wordt, of uw eis wordt niet ingewilligd, u e.e.a. voor legt aan de Geschillen commissie telecommunicatie.
voor basis info over geschillencommissies klik op hierhier
Reactie door read op 19-02-2010 17:19
Dag hfpk,
Wat jij schrijft is niet geheel juist. Een bedrijf hoeft niet te ondubbelen (dat wil zeggen: mag wél bellen) bij:
Indien sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt
Marktonderzoek
B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).
[url: http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221&type=PDF[/url:
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door read op 19-02-2010 17:20
Dag hfpk,
Wat jij schrijft is niet geheel juist. Een bedrijf hoeft niet te ondubbelen (dat wil zeggen: mag wél bellen) bij:
Indien sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt
Marktonderzoek
B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).
[url: http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221
Reactie door read op 19-02-2010 17:23
@
Ik zie dat ik het wat krom formuleer: In onderstaande situaties bent u (de firma dus) niet wettelijk verplicht om te ontdubbelen (dat is het raadplegen van) met het Bel-Me-Niet register en mag er dus wél gebeld worden:
Indien sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt
Marktonderzoek
B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).
ReadAC.
Reactie door hfpk op 19-02-2010 17:34
Quote: read schreef op vrijdag 19 feb 2010, 17:19: Dag hfpk,
Wat jij schrijft is niet geheel juist. Een bedrijf hoeft niet te ondubbelen (dat wil zeggen: mag wél bellen) bij:
Indien sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt
Marktonderzoek
B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).
[url: http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221&type=PDF[/url:
Met vriendelijke groet, ReadAC.
einde Quote
Ik bedoel ook met acquisitie het verwerven van nieuwe klanten. Dus dat is wel juist. Je commentaar staat dubbel?!
Hier kan je je trouwen registeren voor [url=https://www.bel-me-niet.nl/: Bel Me Niet!![/url:
Reactie door hfpk op 19-02-2010 17:34
Quote: read schreef op vrijdag 19 feb 2010, 17:19: Dag hfpk,
Wat jij schrijft is niet geheel juist. Een bedrijf hoeft niet te ondubbelen (dat wil zeggen: mag wél bellen) bij:
Indien sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt
Marktonderzoek
B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).
[url: http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221
Reactie door read op 19-02-2010 17:37
@@@
Daar begrijp ik dus echt niets van. Ik geef maar 1 keer opdracht en het bericht wordt 2 keer geplaatst. Wel is het zo, dat deze site vanmiddag ontzettend langzaam is. Mogelijk is er voor de directie/redactie weer werk aan de winkel.
ReadAC.
Reactie door hfpk op 19-02-2010 17:37
Quote: read schreef op vrijdag 19 feb 2010, 17:19: Dag hfpk,
Wat jij schrijft is niet geheel juist. Een bedrijf hoeft niet te ondubbelen (dat wil zeggen: mag wél bellen) bij:
Indien sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt
Marktonderzoek
B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).
[url: http://www.ez.nl/dsresource?objectid=165221&type=PDF[/url:
Met vriendelijke groet, ReadAC.
einde Quote
Met acquisitie bedoel ik nieuwe klanten verwerven dus dat klopt wel. Hier kan je je trouwens registeren voor [url= https://www.bel-me-niet.nl/: Bel Me Niet[/url:
Hoop dat het nu wel lukt word hier niet goed van zet je je verhaal neer klik je op verzenden en weg verhaal
Reactie door hfpk op 19-02-2010 17:39
Quote: read schreef op vrijdag 19 feb 2010, 17:37: @@@
Daar begrijp ik dus echt niets van. Ik geef maar 1 keer opdracht en het bericht wordt 2 keer geplaatst. Wel is het zo, dat deze site vanmiddag ontzettend langzaam is. Mogelijk is er voor de directie/redactie weer werk aan de winkel.
ReadAC.einde Quote
Ik tik net me hele verhaal in en tik op verzenden en weg verhaal. Had niet weer zin om alles in te tikken dus dan maar een verkorte verzie.
Reactie door read op 19-02-2010 18:29
hfpk
Dat is mij ook al 2 keer overkomen vanmiddag. Normaal klik ik Ctrl+A en dan +C (de Ctrl toets ingedrukt laten) zodat ik altijd een kopie heb van het bericht dat ik wil versturen. Gaat er dan iets fout, dan kan ik plakken en hoef dus niet alles nog eens in te tikken.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door haarts op 10-03-2010 20:53
T-Mobile heeft lering getrokken hieruit:
[url=http://www.nujij.nl/t-mobile-maakt-einde-aan-agressieve-verkoop.8092728.lynkx: http://www.nujij.nl/t-mobile-maakt-einde-aan-agressieve-verkoop.8092728.lynkx[/url:
Reactie door tdehond op 11-03-2010 11:36
Quote: read schreef op vrijdag 19 feb 2010, 17:23: @
Ik zie dat ik het wat krom formuleer: In onderstaande situaties bent u (de firma dus) niet wettelijk verplicht om te ontdubbelen (dat is het raadplegen van) met het Bel-Me-Niet register en mag er dus wél gebeld worden:
Indien sprake is van een klantrelatie én het aanbod in het verlengde ligt
Marktonderzoek
B2B telemarketing (eenmanszaken en VOF's vormen hierop een uitzondering).
ReadAC.einde Quote
Gelukkig kunt u als u gebeld wordt door een bedrijf waar u klant bent alsnog gebruik maken van uw Recht van Verzet.
U verbiedt dan dat u met aanbiedingen benaderd wordt door dit bedrijf.
Mocht u daarna alsnog benaderd worden met een aanbieding, dan overtreedt dit bedrijf de wet.
Recht van Verzet
Als klant bij een bedrijf kunt u gebruik maken van uw Recht van Verzet.
U verbiedt een bedrijf u op geen enkele manier meer te benaderen met reclame of aanbiedingen.
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Over_ons/Samenwerking/Betrokken_organisaties/Alle_organisaties/College_bescherming_persoonsgegevens_CBP
Een signaal afgeven hier:
https://www.cbpweb.nl/signaal/signaal_nieuw.htm
Wet Bescherming Persoons gegevens
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/wbp/
Bent u al aangemeld bij bel me niet register tegen teleterreur?
knippen en plakken in uw browser:
https://www.bel-me-niet.nl/
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!